Історія України - бо Ми - УКРАЇНЦІ!!!
УВАГА!!!
Виконані завдання для оцінювання викласти у ВАЙБЕР, тел. 097-65-310-36
або на ел. адресу prm2015mrp@gmail.com
Запитання можна задавати і в коментарях.
28. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 49 за 16.05.2022
Тема: Практичне заняття 6. "Волею українського народу..." (дослідження документів та матеріалів усної історії про війну)
1. Опрацювати документи №1 та №2 Практичного заняття 6 підручника на с. 234-237.2. Дати відповіді на запитання до документів.3. Зробити висновок відповідно до теми заняття про те, що для вас, покоління ХХІ ст. є Друга світова війна 1939-1945 рр.
27. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 48 за 11.05.2022
Тема: Звільнення України від нацистських загарбників
1. Опрацювати параграф 27 підручника, с. 213-221.
2. Опорний конспект з теми
https://drive.google.com/file/d/1rMhl7OQjO9ITAAtdSlK5W3dqyq1LOtzG/view?usp=sharing
3. Переглянути:- відео "Україна в 1943-1944 рр. Завершення війни" (24.23 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=fa4KVpa4xfg
- відео "Вєсті Кремля. History. Найбільша битва в історії Другої світової війни" (6.21 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=nZbQrluUkHI
- відео "Битва за Дніпро 1943 р." (ХОРОШИЙ ФІЛЬМ! - 14.23 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=ioPNWbokk58
- відео "Депортація кримських татар" (4.39 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=QFOgNyJeMyw
- кому цікаво - документальний фільм "Кримські татари: "Крим - наш!" (ф.1) (25.49 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=izD7GAmsYM8
4. Запитання та завдання на с. 221.
26. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 47 за 11.05.2022
Тема: Рух Опору та його течії в Україні
1. Опрацювати параграф 26 підручника, с. 207-212.
2. Опорний конспект з теми
https://drive.google.com/file/d/1yLmDUjDb3QFGe1HpfbXxa2LNEDyYdGjO/view?usp=sharing
3. Переглянути:- відео "Рух спротиву в Україні в 1941-1945 рр. Пишемо історію" (14.32 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=BdOaD7H5x1M
- відео "Вєсті Кремля. History. Що зробили радянські партизани для перемоги СРСР" (6.41 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=pY0iWWCgwfc
4. Запитання та завдання на с. 212-213.
25. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 46 за 09.05.2022
Тема: Окупація України військами Німеччини та її союзників
1. Опрацювати параграф 25 підручника, с. 198-206.
2. Опорний конспект з теми
https://drive.google.com/file/d/1ehLbt7gYN2VJpKuVKRozEHeI7U1cWNM-/view?usp=sharing
3. Переглянути дистанційний урок "Окупаційний режим та рух опору в Україні" (30.47 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=OjKbdhtujww
4. Відео "Нацистський окупаційний режим" (7.16 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=75nNp0BC_1M&t=89s
4. Відео "Нацистський окупаційний режим" (7.16 хв.)
5. Відео "Окупаційний режим в Україні" (10.08 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=75nNp0BC_1M&t=89s
6. Відео (коротко) "Новий порядок" та колабораціонізм в роки Другої світової війни" (4.09 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=joxXyw1aFr8
7. Запитання та завдання на с. 206-207.
7. Запитання та завдання на с. 206-207.
24. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 45 за 04.05.2022 (середа)
Тема: Опір Окупантам. Український визвольний рух.
1. Опрацювати параграф 23 підручника, с. 184-190.
2. Опорний конспект з теми
3. Переглянути відео "Історія ОУН-УПА" (5.53 хв.)
4. Запитання та завдання на с. 190-191.
3. Переглянути відео "Історія ОУН-УПА" (5.53 хв.)
4. Запитання та завдання на с. 190-191.
4. Запитання та завдання на с. 190-191.
23. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 44 за 04.05.2022 (середа)
Тема: Україна на початку німецько-радянської війни
1. Опрацювати параграф 24 підручника, с. 191-198.
2. Опорний конспект з теми https://drive.google.com/file/d/1_S7GtgRMMo-RhwXqgk9UYt3u92COdix-/view?usp=sharing
3. Переглянути відеоурок "Початок радянсько-німецької війни" (24.19 хв.) Відео-коротше (12.17 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=_s9dneuK26I Відео-коротко (4.25 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=VkACkR8iHrc4.Карта https://drive.google.com/file/d/1ygN8ToL3HVRlV1d7ombIvHBADbBnKRWz/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання на с. 198.
3. Переглянути відеоурок "Початок радянсько-німецької війни" (24.19 хв.)
Відео-коротше (12.17 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=_s9dneuK26I Відео-коротко (4.25 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=VkACkR8iHrc
4.Карта https://drive.google.com/file/d/1ygN8ToL3HVRlV1d7ombIvHBADbBnKRWz/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання на с. 198.
5. Запитання та завдання на с. 198.
ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ ДУЖЕ ВАЖЛИВИЙ І ЗНАЧУЩИЙ РОЗДІЛ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Ним ми завершуємо вивчення курсу історії України 10 класу.
ПАМ'ЯТАЙМО!
2022 РІК - 77 РОКІВ ПЕРЕМОГИ НАД НАЦИЗМОМ У ДРУГІЙ СВІТОВЙ ВІЙНІ!
ПАМ'ЯТАЙМО!
8 ТРАВНЯ - День памʼяті та примирення
9 ТРАВНЯ - День перемоги над нацизмом
у Другій світовій війні 1939 – 1945 роки
РОЗДІЛ 6. Україна в роки другої світової війни. 8 годин.
22. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 43 02.05.2022 (понеділок)
Тема: Україна на початку Другої світової війни 1939-1945 рр.
1. Опрацювати параграф 22 підручника, с. 176-183.2. Опорний конспект з теми3. Переглянути відео 1 "Україна на початку Другої світової війни 1939-191" (13,11 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=vpvF9gxTes4відео 2 "Початок Другої світової війни. Німецько-радянські договори 1939 р." (10.47 хв.)відео-коротко "Початок Другої світової війни (1939-1941)" (6, 15 хв.)карта2 https://drive.google.com/file/d/1mJvXYThOyPFOhBQxaLY4vnWaAgsQ_KWv/view?usp=sharing
карта3 https://drive.google.com/file/d/1hpM5YvBu3HB8bC6vII4ntvzQcQ3BkJfE/view?usp=sharing5. Онлайн-урок. Всеукраїнська школа онлайн. "Початок Другої світової війни. Початок німецько-радянської війни. Ч. 1" (10.45 хв.)6. Онлайн-урок. "Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера" (32.04 хв.) https://uroky.com.ua/stepan-bandera/7. Онлайн-урок. "Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р." (28.49 хв.)
https://uroky.com.ua/radjansko-nimecki-dogovory-1939/
8. Запитання та завдання на с. 183-184.
1. Опрацювати параграф 22 підручника, с. 176-183.
2. Опорний конспект з теми
3. Переглянути
відео 1 "Україна на початку Другої світової війни 1939-191" (13,11 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=vpvF9gxTes4
відео 2 "Початок Другої світової війни. Німецько-радянські договори 1939 р." (10.47 хв.)
відео-коротко "Початок Другої світової війни (1939-1941)" (6, 15 хв.)
карта2 https://drive.google.com/file/d/1mJvXYThOyPFOhBQxaLY4vnWaAgsQ_KWv/view?usp=sharing
карта3 https://drive.google.com/file/d/1hpM5YvBu3HB8bC6vII4ntvzQcQ3BkJfE/view?usp=sharing
карта3 https://drive.google.com/file/d/1hpM5YvBu3HB8bC6vII4ntvzQcQ3BkJfE/view?usp=sharing
5. Онлайн-урок. Всеукраїнська школа онлайн. "Початок Другої світової війни. Початок німецько-радянської війни. Ч. 1" (10.45 хв.)
6. Онлайн-урок. "Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера" (32.04 хв.) https://uroky.com.ua/stepan-bandera/
7. Онлайн-урок. "Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р." (28.49 хв.)
https://uroky.com.ua/radjansko-nimecki-dogovory-1939/
8. Запитання та завдання на с. 183-184.
https://uroky.com.ua/radjansko-nimecki-dogovory-1939/
21. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 32 27.04.2022 (середа)
Тема: Узагальнення за розділом VІІ "Друга світова війна". Тематичний контроль.
1. Повторити розділ VІІ підручника, параграфи 20-24, с. 200-241.
2. Опрацювати "Узагальнення до розділу VІІ", с. 241-242.
3. Виконати тести онлайн за посиланням
21. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 32 27.04.2022 (середа)
Тема: Завершення і наслідки Другої світової війни. Практичне заняття №7. "Примусова праця у Третьому Райху. "
1. Опрацювати параграф 24, с. 231-239.
2. Виконати письмово завдання: скласти хронологічну таблицю п'ятого періоду Другої світової війни.
3. Виконати завдання практичного заняття.
ІНСТРУКЦІЯ.
1. Опрацювати документи Практичного заняття 7 на с. 239-241 підручника.2. Дати відповіді на запитання до документів.3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.
20. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 31 27.04.2022 (середа)
Тема: Завершальний етап Другої світової війни.
1. Опрацювати параграф 23, с. 225-231.
2. Виконати письмово завдання: скласти хронологічну таблицю четвертого періоду Другої світової війни.
19. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 30 25.04.2022 (понеділок)
Тема: Третій період Другої світової війни. Перелом у ході війни.
1. Опрацювати параграф 22, с. 218-224.
2. Виконати письмово завдання 3, с. 224, скласти хронологічну таблицю третього періоду Другої світової війни.
18. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 29 за 20.04.2022
Тема: Другий період Другої світової війни.Розширення агресії.
1. Опрацювати параграф 21, с. 209-218.
2. Скласти хронологічну таблицю другого періоду Другої світової війни.
17. ВСЕСВТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 28 за 20.04.20
Тема: Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Початковий період війни.
1. Опрацювати параграф 20, с. 200-209.
2. Виконати письмово завдання 5, с. 209, скласти хронологічну таблицю першого періоду Другої світової війни.
ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ ДУЖЕ ВАЖЛИВИЙ І ЗНАЧУЩИЙ РОЗДІЛ.
ПАМ'ЯТАЙМО!
2022 РІК - 77 РОКІВ ПЕРЕМОГИ НАД НАЦИЗМОМ У ДРУГІЙ СВІТОВЙ ВІЙНІ!
ПАМ'ЯТАЙМО!
8 ТРАВНЯ - День памʼяті та примирення
9 ТРАВНЯ - День перемоги над нацизмом
у Другій світовій війні 1939 – 1945 роки
16. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 27 за 18.04.2022
Тема: Узагальнення за розділом VІ "Передумови Другої світової війни". Тематичний контроль
1. Повторити розділ VІ підручника, параграфи 17-19, с. 174-192.
2. Опрацювати "Узагальнення до розділу VІ", с. 197-198.
3. Виконати тести онлайн за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9786560
15. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 27 за 18.04.2022
Тема: Практичне заняття № 6. Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел.
Виконати завдання практичного заняття.
ІНСТРУКЦІЯ.
1. Опрацювати документи V, VІІПрактичного заняття 6 на с. 193-197 підручника.2. Дати відповіді на запитання до документів.3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.
14. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 26 за 13.04.2022
Тема: Світ на порозі війни.
1. Опрацювати параграф 19, с. 184-192.
2. Виконати письмово завдання 6, с. 193/хронологія, поняття.
13. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 25 за 13.04.2022
Тема: Політика умиротворення агресора.
1. Опрацювати параграф 18, с. 179-184.
2. Виконати письмово завдання 3 або 4, с. 184/хронологія, поняття.
12. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 24 за 11.04.2022
ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ РОЗДІЛ
Розділ 6. Передумови Другої світової війни.
Тема: Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів.
1. Опрацювати параграф 17, с. 174-179.
2. Виконати письмово завдання 6, с. 179.
11. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 23 за 06.04.2022
Тема: Узагальнення за розділом V "Держави Азії та Латинської Америки". Тематичний контроль
1. Повторити розділ V підручника, параграфи 15-16, с. 155-168. .
2. Опрацювати "Узагальнення до розділу V", с. 171-172.
3. Виконати тести онлайн.
10. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 22 за 06.04.2022
Тема: Країни Передньої Азії. Латинська Америка.
Практичне заняття № 5. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.
1. Опрацювати параграф 16, с. 161-168.
2. Виконати завдання практичного заняття.
ІНСТРУКЦІЯ.
1. Опрацювати документи ІІІ, ІV, V. Практичного заняття 5 на с. 169-171 підручника.2. Дати відповіді на запитання до документу.3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.
9. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 21 за 04.04.2022
ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ РОЗДІЛ
РОЗДІЛ 5. Держави Азії та Латинської Америки. 3 години.
Тема: Японія. Китай. Індія.
1. Опрацювати параграф 15, с. 156-161.
2. Виконати письмово завдання 3, 8 с. 162.
8. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 42 за 30.03.2022
Тема: Узагальнення за розділом V "Західноукраїнські землі в міжвоєнний період". Тематичний контроль
1. Повторити розділ V підручника, параграфи 19-21, с. 154-175 або опорні конспекти до вивчених тем.
2. Опрацювати "Узагальнення до розділу V", с. 175.
3. Переглянути презентацію до теми на повторення https://drive.google.com/file/d/1Cl56wsWP-UI59LsxqvFSm45ODDJFJHSn/view?usp=sharing
Виконати тестові завдання https://drive.google.com/file/d/1aHcZ1lWulPcjVzkwlxKJEoBbP3JRCXFF/view?usp=sharing
Тести онлайн https://test.izno.com.ua/zahidna-ukrayina-v-1921-1939-rr/
7. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 41 за 30.03.2022
Тема: Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914-1939 рр.
1. Опрацювати конспект
6. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 40 за 28.03.2022
Тема: Практичне заняття. "Срібна земля". Третя спроба утвердити незалежність України у ХХ столітті
ІНСТРУКЦІЯ.
1. Опрацювати документ №1 Практичного заняття 5 на с. 173-175 підручника або за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-strykevich-standard-level/30.php 2. Дати відповіді на запитання до документу.3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.4. Виконати завдання в робочому зошиті, сфотографувати і надіслати.
ДОДАТКОВО. Кого зацікавлять події можуть переглянути документальний фільм "Срібна земля. Хроніка Карпатської України 1919-1939 рр" (1:14.27)
ДОДАТКОВО. Кого зацікавлять події можуть переглянути документальний фільм "Срібна земля. Хроніка Карпатської України 1919-1939 рр" (1:14.27)
5. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 39 за 23.03.2022
Тема: Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування
1. Опрацювати конспект
https://drive.google.com/file/d/1izAF2OsJ_IsC5n73Omz8g2ChSM7oMjqO/view?usp=sharing2. Переглянути відеоурок "Культурне й релігійне життя на західноукр....." (25.14 хв.)
1. Опрацювати конспект
https://drive.google.com/file/d/1izAF2OsJ_IsC5n73Omz8g2ChSM7oMjqO/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1izAF2OsJ_IsC5n73Omz8g2ChSM7oMjqO/view?usp=sharing
2. Переглянути відеоурок "Культурне й релігійне життя на західноукр....." (25.14 хв.)
4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 38 за 23.03.2022
Тема: Українські землі в складі Чехословаччини. Карпатська Україна
1. Опрацювати параграф 21, пункти 4-5, 7 с. 168, 170-172
2. Опорний конспект з теми https://drive.google.com/file/d/1hud60nFkmDQ6TNWqLCb5k_erI8IoZU79/view?usp=sharing
3. Переглянути:
- Онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Чехословаччини" (26.01 хв.)- Онлайн-урок "Карпатська Україна" (27.52 хв.) https://uroky.com.ua/karpatska-ukrai-na/
- Відео-коротко (6.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання 1-3 або 11 (творче) на с. 172.
3. Переглянути:
- Онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Чехословаччини" (26.01 хв.)
- Онлайн-урок "Карпатська Україна" (27.52 хв.) https://uroky.com.ua/karpatska-ukrai-na/- Онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Чехословаччини" (26.01 хв.)
- Відео-коротко (6.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання 1-3 або 11 (творче) на с. 172.
5. Запитання та завдання 1-3 або 11 (творче) на с. 172.
3. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 37 за 21.03.2022
Тема: Українські землі в складі Румунії
1. Опрацювати параграф 21, пункти 1-3, с. 166-168
2. Опорний конспект з теми
https://drive.google.com/file/d/1h_KYA_jbBKwOEGGxvdKkQVw7be8pA3LO/view?usp=sharing3. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Українська національна партія" (25.19 хв. https://www.youtube.com/watch?v=lCsR9w_PtL0
- Відео-коротко (4.14 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=3lfSAQqdxAE
- Відео-коротко (6.26 хв. І пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання 4, 5 на с. 172
2. Опорний конспект з теми
https://drive.google.com/file/d/1h_KYA_jbBKwOEGGxvdKkQVw7be8pA3LO/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1h_KYA_jbBKwOEGGxvdKkQVw7be8pA3LO/view?usp=sharing
3. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Українська національна партія" (25.19 хв. https://www.youtube.com/watch?v=lCsR9w_PtL0
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Українська національна партія" (25.19 хв. https://www.youtube.com/watch?v=lCsR9w_PtL0
- Відео-коротко (6.26 хв. І пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання 4, 5 на с. 172
5. Запитання та завдання 4, 5 на с. 172
2. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 36 за 16.03.2022
Тема: Українські землі в складі Польщі. Українські політичні партії та організації
1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 7-11, с. 159-1652. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Політичний розвиток українських земель у складі Польщі у міжвоєнний період" (22.46 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=p0ejCtl-Xc4
- відео - коротко (7.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ
- Українські політичні партії на території Польщі
1.Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО) - заснована в 1925 році. Лідер – Д. Левицький - 1925 до 1939 – наймасовіша політична організація, провідна політична сила серед українців у Польській державі - 1935-1938 - проводило політику «нормалізації» - політика врегулювання українсько-польських відносин з польським урядом - мета: захист українського населення
2. Українську військову організацію (УВО) - заснована у 1920 році. Лідер – Є Коновалець - мета: створення Української соборної держави
3. Організація українських націоналістів (ОУН) - утворилась у лютому 1929 на основі УВО. - лідер: Є. Коновалець, потім С. Бандера, А. Мельник - мета: створення української держави, використання терористичних методів боротьби - ідеологія: інтегральний націоналізм Д. Донцова
1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 7-11, с. 159-165
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Політичний розвиток українських земель у складі Польщі у міжвоєнний період" (22.46 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=p0ejCtl-Xc4
- онлайн-урок МОН "Політичний розвиток українських земель у складі Польщі у міжвоєнний період" (22.46 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=p0ejCtl-Xc4
- відео - коротко (7.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
- Українські політичні партії на території Польщі
1.Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО)
- заснована в 1925 році. Лідер – Д. Левицький
- 1925 до 1939 – наймасовіша політична організація, провідна політична сила серед українців у Польській державі
- 1935-1938 - проводило політику «нормалізації» - політика врегулювання українсько-польських відносин з польським урядом
- мета: захист українського населення
2. Українську військову організацію (УВО)
- заснована у 1920 році. Лідер – Є Коновалець
- мета: створення Української соборної держави
3. Організація українських націоналістів (ОУН)
- утворилась у лютому 1929 на основі УВО.
- лідер: Є. Коновалець, потім С. Бандера, А. Мельник
- мета: створення української держави, використання терористичних методів боротьби
- ідеологія: інтегральний націоналізм Д. Донцова1. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 35 за 14.03.2022
ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ РОЗДІЛ.
РОЗДІЛ 5. Західноукраїнські землі в міжвоєнний поріод. 8 годин.
Тема: Українські землі в складі Польщі.
1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 1-6, с. 154-159
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Польщі" (28.36 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=6XP-GqNKeAo
- або відео - коротко "Українські землі у складі Польщі" (7.26 хв. І пол.)
https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaIОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ
1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 1-6, с. 154-159
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Польщі" (28.36 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=6XP-GqNKeAo
- або відео - коротко "Українські землі у складі Польщі" (7.26 хв. І пол.)
https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
1 Західноукраїнські землі на початку 20-х років ХХ ст.
-опинилися у складі 3-х держав: 1. Східна Галичина і Західна Волинь – у складі Польщі 2. Північна Буковина і Південна Бессарабія – у складі Румунії 3. Закарпаття – у складі Чехословаччини - 1920 – підписання Бессарабського протоколу, визнання країнами Антанти входження
Бессарабії до складу Румунії - 18 березня 1921 - Ризький мирний договір. РСФРР і УСРР відмовлялися від претензій на
Східну Галичину, Західну Волинь, Західне Полісся, Холмщину, Надсяння, Підляшшя й
Лемківщину - Радянські республіки зобов’язалися надати матеріальну допомогу й моральну підтримку
переселенцям і реемігрантам - 1923 - визнання країнами Антанти входження Східної Галичини до складу Польщі;
саморозпуск уряду ЗУНР
· Політичне життя - відсутність органів самоврядування - заборона українцям займати адміністративні посади в державі, керівні посади в армії
(офіцерські) - обмеження політичних прав українців
· Економічне життя - колоніальний характер економіки - панування іноземного капіталу, відсутність національної буржуазії - переважання аграрного сектора, екстенсивний характер с/г - малоземелля і безземелля селян - міграція та еміграція населення - розвиток кооперативного руху
· Національне життя - асиміляція українського населення - обмеження у сфері освіти і культури - національне гноблення українського населення
2. Українські землі у складі Польщі
-українські землі надавалися польським колоністам – осадникам.-«Осадництво» - політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення польських колоністів міжвоєнного періоду — солдатів у відставці, офіцерів польської армії, членів їх сімей, а також цивільних добровольців-переселенців з числа поляків, які проживали на т. зв. «землях коронних» та отримали після закінчення радянсько-польської війни земельні наділи на територіях Західної України (зокрема Східна Галичина, Західна Волинь, Полісся) і Західної Білорусії- польський уряд проводив політику асиміляції (злиття одного народу з іншим,
переймання його мови, культури) та полонізації (ополячення).
- 1930 – проведення польською владою політики (акції) «пацифікації».- «Пацифікація» - (умиротворення) –
1) придушення каральними заходами народного повстання, заколоту;
2) акція, проведена польською поліцією і військами проти українських селян у 1930 р. - створено концентраційний табір в який кидали українців в Березі Картузькій- липень 1921 - створено Український таємний університет» - український нелегальний вищий навчальний заклад у Львові, існував до 1925 року - була характерна українська політична та трудова еміграція - «Політична еміграція» - еміграція, яка обумовлена не тільки соціально-
економічними, а й переважно політичними чинниками. Її основу становлять люди,
не згодні з режимами, які встановились, жертви політичних переслідувань або ті, хто зі зброєю боровся проти чинної влади - значний вплив на громадське життя продовжував справляти львівський митрополит Андрей Шептицький
ПЕРЕВІРКА: запитання 1,2, 9-11, с.165
Бессарабії до складу Румунії
Східну Галичину, Західну Волинь, Західне Полісся, Холмщину, Надсяння, Підляшшя й
Лемківщину
переселенцям і реемігрантам
саморозпуск уряду ЗУНР
(офіцерські)
2. Українські землі у складі Польщі
-українські землі надавалися польським колоністам – осадникам.
-«Осадництво» - політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення польських колоністів міжвоєнного періоду — солдатів у відставці, офіцерів польської армії, членів їх сімей, а також цивільних добровольців-переселенців з числа поляків, які проживали на т. зв. «землях коронних» та отримали після закінчення радянсько-польської війни земельні наділи на територіях Західної України (зокрема Східна Галичина, Західна Волинь, Полісся) і Західної Білорусії
переймання його мови, культури) та полонізації (ополячення).
1) придушення каральними заходами народного повстання, заколоту;
2) акція, проведена польською поліцією і військами проти українських селян у 1930 р.
економічними, а й переважно політичними чинниками. Її основу становлять люди,
не згодні з режимами, які встановились, жертви політичних переслідувань або ті, хто зі зброєю боровся проти чинної влади
ПЕРЕВІРКА: запитання 1,2, 9-11, с.165
ДОРОГІ УЧНІ!
Із 14 березня 2022 року розпочинаємо дистанційне навчання.
"Українська революція 1917-1921 років. Частина1.Доба Української Центральної Ради (ЗНО/10 клас)"
"Бій під крутами, Кома" (8.23 хв.)
"Якими були наслідки Першої світової війни, Одна історія" (4.57 хв.)
"Жовтнева революція 1917 року: чорна дата в історії Росії" (4.25 хв.)
"Бій під крутами, Кома" (8.23 хв.)
"Якими були наслідки Першої світової війни, Одна історія" (4.57 хв.)
"Жовтнева революція 1917 року: чорна дата в історії Росії" (4.25 хв.)
"Історія найкривавішої битви під назвою "Верденська м'ясорубка", Одна історія" (5.32 хв.)
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 7-8 за 13.10.2021
ПОЧИНАЄМО ВИВЧЕННЯ ТЕМИ 2. Початок української революції. 8 годин
Тема: Розгортання української революції у березні-травні 1917 р.
Запрошення на Zoom-конференцію 13 жовтня:
1 урок - 8.30-9.00.Ідентифікатор конференції: 768 2644 1369
2 урок - 9.30-10.00.Ідентифікатор конференції: 726 7145 2756
1. Опрацювати параграф 4, с. 35-42. 2. Переглянути відео3. Письмово виконати завдання 5 на с. 42.
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 6 за 06.10.2021
Тема: Узагальнення. Тематичний контроль за розділом 1 "Передумови Першої світової війни. Війна та революції"
1. Переглянути відео для узагальнення і повторення теми "Тема 2. Перша світова війна (1914-1918 рр.)"" (32.50 хв.)2. Виконати тести за посиланням:
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 5 за 06.10.2021
Тема: Практичне заняття № 1. Перша світова війна як виклик людському виживанню: жінки на війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (аналіз текстових і візуальних джерел)
Запрошення на Zoom-конференцію 6 жовтня:
10 клас - 1 урок - 8.30-9.00.Ідентифікатор конференції: 738 3906 6433
1. Опрацювати текстові і візуальні джерела на с. 31-34. 2. Проаналізувати історичні джерела, дати відповіді на запитання.3. Зробити висновок про те, що таке війна для людини.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 4 за 29.09.2021
Тема: Воєнні дії на території України в 1916-1917 рр.
Запрошення на Zoom-конференцію 29 вересня:
10 клас - 2 урок - 9.30-10.00.Ідентифікатор конференції: 766 5833 1432
1. Опрацювати параграф 3, с. 25-31. 2. Переглянути відео3. Виконати завдання: нанести на контурну карту воєнні дії 1914-1917 рр. на території України
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 3 за 29.09.2021
Тема: Воєнні дії на території України в 1914-1915 рр.
Запрошення на Zoom-конференцію 29 вересня:
10 клас - 1 урок - 8.30-9.00.Ідентифікатор конференції: 767 8359 6057
1. Опрацювати параграф 2, с. 16-24. 2. Переглянути відео
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 2 за 22.09.2021
Тема: Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав. Війна та українські політичні сили.
1. Опрацювати параграф 1, с. 10-16. 2. Переглянути відео"Історія України. 10 клас. Україна напередодні Першої світової війни. Початок воєнних дій" (8.09 хв.)
3. Виконати завдання 7, с. 16 (письмово).
ДОРОГІ УЧНІ!
Із 27 жовтня 2021 року розпочинаємо дистанційне навчання.
20. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 52 за 26.05.2020
Тема: Підсумкове узагальнення.
19. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 51 за 25.05.2020
Тема: Річна контрольна робота
1. Повторити курс історії України, 10 клас.
2. Виконати тести онлайн https://naurok.com.ua/test/start/516624
18. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 50 за 19.05.2020
Тема: Узагальнення за розділом VІ "Україна в роки Другої світвої війни (1939-1945)". Тематичний контроль
1. Повторити розділ VІ, параграфи 22-29, с. 176-234.
2. Опрацювати "Узагальнення до розділу VІ" на с. 237.
3. Переглянути опорний конспект з теми (для повторення).
https://drive.google.com/file/d/1XOZnRFUucAP0FOm1A1yDTOKRh2GBpewA/view
4. Переглянути презентацію до теми на повторення
https://drive.google.com/file/d/1qZFmMpYiSgoD5AXfypV6v0z1JJfg7m5b/view
5. Виконати тести онлайн
https://test.izno.com.ua/ukrayina-pid-chas-drugoyi-svitovoyi-viyni-1939-1945-rr/
https://drive.google.com/file/d/1XOZnRFUucAP0FOm1A1yDTOKRh2GBpewA/view
4. Переглянути презентацію до теми на повторення
https://drive.google.com/file/d/1qZFmMpYiSgoD5AXfypV6v0z1JJfg7m5b/view
5. Виконати тести онлайн
https://test.izno.com.ua/ukrayina-pid-chas-drugoyi-svitovoyi-viyni-1939-1945-rr/
17. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 49 за 18.05.2020
Тема: Практичне заняття 6. "Волею українського народу..." (дослідження документів та матеріалів усної історії про війну)
1. Опрацювати документи №1 та №2 Практичного заняття 6 підручника на с. 234-237.
2. Дати відповіді на запитання до документів.
3. Зробити висновок відповідно до теми заняття про те, що для вас, покоління ХХІ ст. є Друга світова війна 1939-1945 рр.
16. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 48 за 12.05.2020
Тема: Звільнення України від нацистських загарбників
1. Опрацювати параграф 27 підручника, с. 213-221.
2. Опорний конспект з теми
https://drive.google.com/file/d/1rMhl7OQjO9ITAAtdSlK5W3dqyq1LOtzG/view?usp=sharing
3. Переглянути:- відео "Україна в 1943-1944 рр. Завершення війни" (24.23 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=fa4KVpa4xfg
- відео "Вєсті Кремля. History. Найбільша битва в історії Другої світової війни" (6.21 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=nZbQrluUkHI
- відео "Битва за Дніпро 1943 р." (ХОРОШИЙ ФІЛЬМ! - 14.23 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=ioPNWbokk58
- відео "Депортація кримських татар" (4.39 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=QFOgNyJeMyw
- кому цікаво - документальний фільм "Кримські татари: "Крим - наш!" (ф.1) (25.49 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=izD7GAmsYM8
4. Запитання та завдання на с. 221.
15. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 47 за 05.05.2020
Тема: Рух Опору та його течії в Україні
1. Опрацювати параграф 26 підручника, с. 207-212.
2. Опорний конспект з теми
https://drive.google.com/file/d/1yLmDUjDb3QFGe1HpfbXxa2LNEDyYdGjO/view?usp=sharing
3. Переглянути:- відео "Рух спротиву в Україні в 1941-1945 рр. Пишемо історію" (14.32 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=BdOaD7H5x1M
- відео "Вєсті Кремля. History. Що зробили радянські партизани для перемоги СРСР" (6.41 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=pY0iWWCgwfc
4. Запитання та завдання на с. 212-213.
14. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 46 за 04.05.2020
Тема: Окупація України військами Німеччини та її союзників
1. Опрацювати параграф 25 підручника, с. 198-206.
2. Опорний конспект з теми
https://drive.google.com/file/d/1ehLbt7gYN2VJpKuVKRozEHeI7U1cWNM-/view?usp=sharing
3. Переглянути дистанційний урок "Окупаційний режим та рух опору в Україні" (30.47 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=OjKbdhtujww
4. Відео "Нацистський окупаційний режим" (7.16 хв.)
5. Відео "Окупаційний режим в Україні" (10.08 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=75nNp0BC_1M&t=89s
4. Відео "Нацистський окупаційний режим" (7.16 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=75nNp0BC_1M&t=89s
6. Відео (коротко) "Новий порядок" та колабораціонізм в роки Другої світової війни" (4.09 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=joxXyw1aFr8
7. Запитання та завдання на с. 206-207.
7. Запитання та завдання на с. 206-207.
13. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 45 за 28.04.2020
Тема: Опір окупантам. Український визвольний рух.
1. Опрацювати параграф 23 підручника, с. 184-190.
2. Опорний конспект з теми
3. Переглянути відео "Історія ОУН-УПА" (5.53 хв.)
4. Запитання та завдання на с. 190-191.
3. Переглянути відео "Історія ОУН-УПА" (5.53 хв.)
4. Запитання та завдання на с. 190-191.
4. Запитання та завдання на с. 190-191.
12. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 44 за 27.04.2020
Тема: Україна на початку німецько-радянської війни
1. Опрацювати параграф 24 підручника, с. 191-198.
2. Опорний конспект з теми https://drive.google.com/file/d/1_S7GtgRMMo-RhwXqgk9UYt3u92COdix-/view?usp=sharing
3. Переглянути відеоурок "Початок радянсько-німецької війни" (24.19 хв.)
Відео-коротше (12.17 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=_s9dneuK26I Відео-коротко (4.25 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=VkACkR8iHrc
4. Карта https://drive.google.com/file/d/1ygN8ToL3HVRlV1d7ombIvHBADbBnKRWz/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання на с. 198
3. Переглянути відеоурок "Початок радянсько-німецької війни" (24.19 хв.)
4. Карта https://drive.google.com/file/d/1ygN8ToL3HVRlV1d7ombIvHBADbBnKRWz/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання на с. 198
5. Запитання та завдання на с. 198
11. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 43 за 21.04.2020
ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ ДУЖЕ ВАЖЛИВИЙ І ЗНАЧУЩИЙ РОЗДІЛ.
АДЖЕ 2020 РІК - 75 РОКІВ ПЕРЕМОГИ НАД НАЦИЗМОМ У ДРУГІЙ СВІТОВЙ ВІЙНІ
АДЖЕ 2020 РІК - 75 РОКІВ ПЕРЕМОГИ НАД НАЦИЗМОМ У ДРУГІЙ СВІТОВЙ ВІЙНІ
У 2020 році відзначаємо
День памʼяті та примирення
і 75-у річницю перемоги над нацизмом
у Другій
світовій війні
1939 – 1945
років
РОЗДІЛ 6. Україна в роки другої світової війни. 8 годин.
Тема: Україна на початку Другої світової війни 1939-1945 рр.
1. Опрацювати параграф 22 підручника, с. 176-183.
2. Опорний конспект з теми
3. Переглянути відео 1 "Україна на початку Другої світової війни 1939-191" (13,11 хв.)
відео-коротко "Початок Другої світової війни (1939-1941)" (6, 15 хв.)
карта 2 https://drive.google.com/file/d/1mJvXYThOyPFOhBQxaLY4vnWaAgsQ_KWv/view?usp=sharing
карта 3 https://drive.google.com/file/d/1hpM5YvBu3HB8bC6vII4ntvzQcQ3BkJfE/view?usp=sharing
5. Онлайн-урок. "Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера" (32.04 хв.) https://uroky.com.ua/stepan-bandera/
6. Онлайн-урок. "Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р." (28.49 хв.)
https://uroky.com.ua/radjansko-nimecki-dogovory-1939/
7. Запитання та завдання на с. 183-184.
1. Опрацювати параграф 22 підручника, с. 176-183.
2. Опорний конспект з теми
3. Переглянути відео 1 "Україна на початку Другої світової війни 1939-191" (13,11 хв.)
відео-коротко "Початок Другої світової війни (1939-1941)" (6, 15 хв.)
карта 2 https://drive.google.com/file/d/1mJvXYThOyPFOhBQxaLY4vnWaAgsQ_KWv/view?usp=sharing
карта 3 https://drive.google.com/file/d/1hpM5YvBu3HB8bC6vII4ntvzQcQ3BkJfE/view?usp=sharing
5. Онлайн-урок. "Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера" (32.04 хв.) https://uroky.com.ua/stepan-bandera/
6. Онлайн-урок. "Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р." (28.49 хв.)
https://uroky.com.ua/radjansko-nimecki-dogovory-1939/
7. Запитання та завдання на с. 183-184.
карта 3 https://drive.google.com/file/d/1hpM5YvBu3HB8bC6vII4ntvzQcQ3BkJfE/view?usp=sharing
5. Онлайн-урок. "Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера" (32.04 хв.) https://uroky.com.ua/stepan-bandera/
6. Онлайн-урок. "Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р." (28.49 хв.)
https://uroky.com.ua/radjansko-nimecki-dogovory-1939/
10. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 42 за 14.04.2020
Тема: Узагальнення за розділом V "Західноукраїнські землі в міжвоєнний період". Тематичний контроль
1. Повторити розділ V підручника, параграфи 19-21, с. 154-175 або опорні конспекти до вивчених тем.
2. Опрацювати "Узагальнення до розділу V", с. 175.
3. Переглянути презентацію до теми на повторення https://drive.google.com/file/d/1Cl56wsWP-UI59LsxqvFSm45ODDJFJHSn/view?usp=sharing
Виконати тестові завдання https://drive.google.com/file/d/1aHcZ1lWulPcjVzkwlxKJEoBbP3JRCXFF/view?usp=sharing
Тести онлайн https://test.izno.com.ua/zahidna-ukrayina-v-1921-1939-rr/
9. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 41 за 13.04.2020
Тема: Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914-1939 рр.
1. Опрацювати конспект
8. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 40 за 07.04.2020
Тема: Практичне заняття. "Срібна земля". Третя спроба утвердити незалежність України у ХХ столітті
ІНСТРУКЦІЯ.
1. Опрацювати документ №1 Практичного заняття 5 на с. 173-175 підручника або за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-strykevich-standard-level/30.php
2. Дати відповіді на запитання до документу.
3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.
4. Виконати завдання в робочому зошиті, сфотографувати і надіслати.
ДОДАТКОВО. Кого зацікавлять події можуть переглянути документальний фільм "Срібна земля. Хроніка Карпатської України 1919-1939 рр" (1:14.27)
ДОДАТКОВО. Кого зацікавлять події можуть переглянути документальний фільм "Срібна земля. Хроніка Карпатської України 1919-1939 рр" (1:14.27)
7. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 39 за 06.04.2020
Тема: Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування
1. Опрацювати конспект
https://drive.google.com/file/d/1izAF2OsJ_IsC5n73Omz8g2ChSM7oMjqO/view?usp=sharing
2. Переглянути відеоурок "Культурне й релігійне життя на західноукр....." (25.14 хв.)
1. Опрацювати конспект
https://drive.google.com/file/d/1izAF2OsJ_IsC5n73Omz8g2ChSM7oMjqO/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1izAF2OsJ_IsC5n73Omz8g2ChSM7oMjqO/view?usp=sharing
2. Переглянути відеоурок "Культурне й релігійне життя на західноукр....." (25.14 хв.)
6. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 38 за 31.03.2020
Тема: Українські землі в складі Чехословаччини. Карпатська Україна
1. Опрацювати параграф 21, пункти 4-5, 7 с. 168, 170-172
2. Опорний конспект з теми https://drive.google.com/file/d/1hud60nFkmDQ6TNWqLCb5k_erI8IoZU79/view?usp=sharing
3. Переглянути:
- Онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Чехословаччини" (26.01 хв.)
- Онлайн-урок "Карпатська Україна" (27.52 хв.) https://uroky.com.ua/karpatska-ukrai-na/
- Відео-коротко (6.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання 1-3, 7-9 на с. 172
3. Переглянути:
- Онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Чехословаччини" (26.01 хв.)
- Онлайн-урок "Карпатська Україна" (27.52 хв.) https://uroky.com.ua/karpatska-ukrai-na/- Онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Чехословаччини" (26.01 хв.)
- Відео-коротко (6.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання 1-3, 7-9 на с. 172
5. Запитання та завдання 1-3, 7-9 на с. 172
5. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 37 за 30.03.2020
Тема: Українські землі в складі Румунії
1. Опрацювати параграф 21, пункти 1-3, с. 166-168
2. Опорний конспект з теми
https://drive.google.com/file/d/1h_KYA_jbBKwOEGGxvdKkQVw7be8pA3LO/view?usp=sharing
3. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Українська національна партія" (25.19 хв. https://www.youtube.com/watch?v=lCsR9w_PtL0
- Відео-коротко (4.14 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=3lfSAQqdxAE
- Відео-коротко (6.26 хв. І пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання 4, 5 на с. 172
2. Опорний конспект з теми
https://drive.google.com/file/d/1h_KYA_jbBKwOEGGxvdKkQVw7be8pA3LO/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1h_KYA_jbBKwOEGGxvdKkQVw7be8pA3LO/view?usp=sharing
3. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Українська національна партія" (25.19 хв. https://www.youtube.com/watch?v=lCsR9w_PtL0
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Українська національна партія" (25.19 хв. https://www.youtube.com/watch?v=lCsR9w_PtL0
- Відео-коротко (6.26 хв. І пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання 4, 5 на с. 172
5. Запитання та завдання 4, 5 на с. 172
4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 36 за 17.03.2020
Тема: Українські землі в складі Польщі. Українські політичні партії та організації
1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 7-11, с. 159-165
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Політичний розвиток українських земель у складі Польщі у міжвоєнний період" (22.46 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=p0ejCtl-Xc4
- відео - коротко (7.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ
- Українські політичні партії на території Польщі
1.Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО)
- заснована в 1925 році. Лідер – Д. Левицький
- 1925 до 1939 – наймасовіша політична організація, провідна політична сила серед українців у Польській державі
- 1935-1938 - проводило політику «нормалізації» - політика врегулювання українсько-польських відносин з польським урядом
- мета: захист українського населення
2. Українську військову організацію (УВО)
- заснована у 1920 році. Лідер – Є Коновалець
- мета: створення Української соборної держави
3. Організація українських націоналістів (ОУН)
- утворилась у лютому 1929 на основі УВО.
- лідер: Є. Коновалець, потім С. Бандера, А. Мельник
- мета: створення української держави, використання терористичних методів боротьби
- ідеологія: інтегральний націоналізм Д. Донцова
1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 7-11, с. 159-165
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Політичний розвиток українських земель у складі Польщі у міжвоєнний період" (22.46 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=p0ejCtl-Xc4
- онлайн-урок МОН "Політичний розвиток українських земель у складі Польщі у міжвоєнний період" (22.46 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=p0ejCtl-Xc4
- відео - коротко (7.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
- Українські політичні партії на території Польщі
1.Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО)
- заснована в 1925 році. Лідер – Д. Левицький
- 1925 до 1939 – наймасовіша політична організація, провідна політична сила серед українців у Польській державі
- 1935-1938 - проводило політику «нормалізації» - політика врегулювання українсько-польських відносин з польським урядом
- мета: захист українського населення
2. Українську військову організацію (УВО)
- заснована у 1920 році. Лідер – Є Коновалець
- мета: створення Української соборної держави
3. Організація українських націоналістів (ОУН)
- утворилась у лютому 1929 на основі УВО.
- лідер: Є. Коновалець, потім С. Бандера, А. Мельник
- мета: створення української держави, використання терористичних методів боротьби
- ідеологія: інтегральний націоналізм Д. Донцова3. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 35 за 16.03.2020
ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ РОЗДІЛ.
РОЗДІЛ 5. Західноукраїнські землі в міжвоєнний поріод. 8 годин.
Тема: Українські землі в складі Польщі.
1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 1-6, с. 154-159
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Польщі" (28.36 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=6XP-GqNKeAo
- або відео - коротко "Українські землі у складі Польщі" (7.26 хв. І пол.)
https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ
1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 1-6, с. 154-159
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Польщі" (28.36 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=6XP-GqNKeAo
- або відео - коротко "Українські землі у складі Польщі" (7.26 хв. І пол.)
https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
1 Західноукраїнські землі на початку 20-х років ХХ ст.
-опинилися у складі 3-х держав:
1. Східна Галичина і Західна Волинь – у складі Польщі
2. Північна Буковина і Південна Бессарабія – у складі Румунії
3. Закарпаття – у складі Чехословаччини
- 1920 – підписання Бессарабського протоколу, визнання країнами Антанти входження
Бессарабії до складу Румунії
- 18 березня 1921 - Ризький мирний договір. РСФРР і УСРР відмовлялися від претензій на
Східну Галичину, Західну Волинь, Західне Полісся, Холмщину, Надсяння, Підляшшя й
Лемківщину
- Радянські республіки зобов’язалися надати матеріальну допомогу й моральну підтримку
переселенцям і реемігрантам
- 1923 - визнання країнами Антанти входження Східної Галичини до складу Польщі;
саморозпуск уряду ЗУНР
· Політичне життя
- відсутність органів самоврядування
- заборона українцям займати адміністративні посади в державі, керівні посади в армії
(офіцерські)
- обмеження політичних прав українців
· Економічне життя
- колоніальний характер економіки
- панування іноземного капіталу, відсутність національної буржуазії
- переважання аграрного сектора, екстенсивний характер с/г
- малоземелля і безземелля селян
- міграція та еміграція населення
- розвиток кооперативного руху
· Національне життя
- асиміляція українського населення
- обмеження у сфері освіти і культури
- національне гноблення українського населення
2. Українські землі у складі Польщі
-українські землі надавалися польським колоністам – осадникам.
-«Осадництво» - політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення польських колоністів міжвоєнного періоду — солдатів у відставці, офіцерів польської армії, членів їх сімей, а також цивільних добровольців-переселенців з числа поляків, які проживали на т. зв. «землях коронних» та отримали після закінчення радянсько-польської війни земельні наділи на територіях Західної України (зокрема Східна Галичина, Західна Волинь, Полісся) і Західної Білорусії
- польський уряд проводив політику асиміляції (злиття одного народу з іншим,
переймання його мови, культури) та полонізації (ополячення).
- 1930 – проведення польською владою політики (акції) «пацифікації».
- «Пацифікація» - (умиротворення) –
1) придушення каральними заходами народного повстання, заколоту;
2) акція, проведена польською поліцією і військами проти українських селян у 1930 р.
- створено концентраційний табір в який кидали українців в Березі Картузькій
- липень 1921 - створено Український таємний університет» - український
нелегальний вищий навчальний заклад у Львові, існував до 1925 року
- була характерна українська політична та трудова еміграція
- «Політична еміграція» - еміграція, яка обумовлена не тільки соціально-
економічними, а й переважно політичними чинниками. Її основу становлять люди,
не згодні з режимами, які встановились, жертви політичних переслідувань або ті, хто зі зброєю боровся проти чинної влади
- значний вплив на громадське життя продовжував справляти львівський митрополит Андрей Шептицький
ПЕРЕВІРКА: запитання 1,2, 9-11, с.165
2. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
Бессарабії до складу Румунії
Східну Галичину, Західну Волинь, Західне Полісся, Холмщину, Надсяння, Підляшшя й
Лемківщину
переселенцям і реемігрантам
саморозпуск уряду ЗУНР
(офіцерські)
2. Українські землі у складі Польщі
-українські землі надавалися польським колоністам – осадникам.
-«Осадництво» - політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення польських колоністів міжвоєнного періоду — солдатів у відставці, офіцерів польської армії, членів їх сімей, а також цивільних добровольців-переселенців з числа поляків, які проживали на т. зв. «землях коронних» та отримали після закінчення радянсько-польської війни земельні наділи на територіях Західної України (зокрема Східна Галичина, Західна Волинь, Полісся) і Західної Білорусії
переймання його мови, культури) та полонізації (ополячення).
1) придушення каральними заходами народного повстання, заколоту;
2) акція, проведена польською поліцією і військами проти українських селян у 1930 р.
економічними, а й переважно політичними чинниками. Її основу становлять люди,
не згодні з режимами, які встановились, жертви політичних переслідувань або ті, хто зі зброєю боровся проти чинної влади
ПЕРЕВІРКА: запитання 1,2, 9-11, с.165
2. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 34 за 10.03.2020
Практичне заняття № 4. "Пропагандистський ідеал радянської людини та її повсякденне життя"
ІНСТРУКЦІЯ.
1. Опрацювати документи №1 та №4 Практичного заняття 4 на с. 150-151 підручника.
2. Дати відповіді на запитання до документів.
3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.
4. Виконати завдання в робочому зошиті.
ПЕРЕВІРКА:
Виконані завдання для оцінювання викласти у ВАЙБЕР, тел. 097-65-310-36
або на ел. адресу prm2015mrp@gmail.com
Запитання можна задавати і в коментарях.
Узагальнення. Тематичний контроль за розділом ІV
"Установлення й утвердження комуністичного режиму в Україні"
Повторити розділ ІV, параграфи 13-18, с. 105-151
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ З ТЕМИ.
1.Тоталітарний режим - система державно-політичної влади, яка встановлює тотальний контроль (регламентує)усі сфери суспільного життя та приватне життя людини. Передбачає наявність культу вождя, диктатуру і терор, регулярну мобілізацію населення в масові організації, ізоляцію або вбивство незгодних.
- січень 1924 – помер В. Ленін, почалася боротьба за владу і про подальший розвиток країни
- 1927-1928 – хлібозаготівельна криза, що стало приводом до відмови від непу
- 1929- Сталін здобув повноту влади в СРСР (встановлення культу його особи)
2. Форсована індустріалізація
-«Форсована індустріалізація» - намагання радянського керівництва приско-рити темпи індустріалізації шляхом викон. економічно необґрунтованих планів
- 1929 – курс на форсовану індустріалізацію, Сталін назвав кроком «великого перелому», «стрибком до соціалізму»
· Завдання індустріалізації
- здобуття техніко-економічної незалежності СРСР
- піднесення півня економіки, перетворення аграрної країни в індустріальну
- зміцнення оборонного потенціалу країни
· Джерела індустріалізації
-перерозподіл коштів з с/г в промисловість
-ножиці цін:підвищені на промислові товари і занижені – на с/г
-експорт сировини, продовольства, церковного золота
-залучення коштів громадян (облігації державного займу)
-«споживчий аскетизм» населення (люди жили дуже скромно)
-використання примусової праці політв’язнів
· Особливості індустріалізації
-приділялась основна увага галузям важкої промисловості: електроенергетика, вугільна, металургійна, машинобудівна галузі
-форсовані (прискорені) темпи, завищені, нереальні плани
-жорстка централізація економіки
3. П’ятирічки. Командно-адміністративна економіка
-«П’ятирічка» - (п'ятирічний план) - метод планування розвитку країнина 5 р.
- XV з’їзд ВКП(б) схвалив директиви 1 п’ятирічного плану на 1928/29–1932/33
· 1928/1932 – перша п’ятирічка
- форсований розвиток важкої промисловості
- будівництво металургійних заводів: Запоріжсталь, Криворіжсталь, Азовсталь,
Дніпрогес, Дніпроалюмінійбуд, Краммашбуд
-с/г машинобудування: Харківський тракторний завод (ХТЗ)
- реконструйовані гіганти: Луганський паровозобудівний завод і 4 металургійні - в Макіївці, Дніпродзержинську, Дніпропетровську й Алчевську
- розгортання соціалістичного змагання
- ліквідація безробіття, запровадження карткової системи
· 1933/1938 – друга п’ятирічка
- подальше наростання індустріалізації, будівництво нових підприємств
- «Стаханівський рух» - форма соціалістичного змагання започаткована О.
Стахановим, апогей соціалістичного змагання
- скасування карткової системи
· Наслідки індустріалізації
- перетворення України із аграрної країни в індустріально-аграрну
- збільшення промислового потенціалу в 7 разів
- виникнення нових галузей
- здійснення індустріалізації за рахунок с/г
- низький життєвий рівень населення
- ліквідація ринкових відносин, створення командно-адміністративної економіки
4. Суцільна колективізація
-«Колективізація» - політика насильницького перетворення с/г наприкінці 20-х – 30-х рр. ХХ ст. на основі «розкуркулювання» і суцільного насадження колективних форм господарства (колгоспів) з усуспільненням землі, реманенту, робочої худоби
- колгоспи існували в трьох формах, залежно від ступеня відчуження селян-ської власності: найменшого (у товариствах спільного обробітку землі – ТСОЗах), середнього (в артілях, де селяни зберігали за собою присадибну ділянку, корову й дрібну живність – свиню, вівцю, птицю) і максимального (у комунах, де усуспільнювалося абсолютно все господарство)
-1929 – курс на суцільну колективізацію, початок насильницької колективіз., що передбачала ліквідацію цілого класу заможних селян (т. званих «куркулів») - «ліквідація куркульства як класу»
· Завдання колективізації:
-перекачування коштів із села до міста на потреби індустріалізації
-забезпечення населення дешевими продуктами харчування і сировиною
-перетворення індивідуальних селянських господарств на велике виробництво (колгоспи) повністю підконтрольне державі
· Наслідки колективізації:
-одержані кошти для індустріалізації
-знищення найбільш працездатних селянських господарств
-наростання кризових явищ у сільському господарстві
-повне підпорідкування колгоспів державній владі
-голодомор 1932-1933 років
5. Голодомор 1932-1933 рр
«Голодомор» - штучно створений голод з метою досягнення певної мети. Голодомор 1932-1933 років в Україні був визнаний геноцидом україн. народу
Причини:
- політика сталінського керівництва
- прискорена насильницька колективізація
- завищений план хлібозаготівель для України на 1932 рік
· -«Закон про п’ять колосків» - народна назва постанови ЦВК і РНК СРСР від 7 серпня 1932 «Про охорону майна державних підприємств, колгоспів і кооперативів та про зміцнення суспільної (соціалістичної) власності», яка передбачала жорсткі заходи за найменші посягання на соціалістичну власність. За рік дії постанови було засуджено 54 тис. чол. З них 2 тис. до вищої міри покарання
-діяльність в Україні надзвичайної комісії на чолі з В.Молотовим, метою якої було вилучення у селян хліба любою ціною
-1 січня 1933 р. керівники УСРР у Харкові одержали за підписом Й. Сталіна телеграму, яка започаткувала кампанію повсюдного пошуку хліба
-конфіскація продовольства подавалася як кара за «куркульський» саботаж
-з грудня 1932 - Сталін запровадив з внутрішні паспорти для населення міст і новобудов, щоб адміністративно «прив’язати» селян до колгоспів. Жителі сіл, яким паспортів не видавали, вже не могли легально влаштуватися в місті
- «Чорна дошка» - система психологічного, військового та адміністративного терору радянської влади. Занесення того чи іншого села на чорну дошку «за злісний саботаж хлібозаготівель» було прикметою Голодомору
-у 1933 р. внаслідок конфіскації всіх продовольчих запасів голодною смертю загинуло від 3 до 3,5 млн чоловік
· Заходи влади:
-створення загороджувальних загонів, які не випускали селян до міст
-замовчування голоду
-відмова від міжнародної допомоги
· Наслідки голодомору
-величезні людські втрати: від 3,5 до 8 млн чол.
-знищення працездатних селянських господарств
-подолання опору колективізації
-перемога колгоспного ладу на селі
· Зміни в соціальному складі населення:
-цілком зник клас селян-власників
-працівників радгоспів та МТС називали робітниками
-зникла верства самодіяльного кустарно-ремісничого населення
- колишні ремісники разом з колективізованими селянами утворили численну соціальну верству працівників кооперативно-колгоспного сектору народного господарства
6. Масові репресії в Україні
· - 1928-1931- перша хвиля репресій
-1928 р. – судовий процес у «Шахтинській справі» проти спеціалістів з дореволюційними дипломами
-1930 р. – судовий процес у справі «Спілки визволення України» (СВУ) проти укр. інтелігенції. в числі 45 чол. був звинувачений С. Єфремов
- січень 1930 – ліквідація УАПЦ
- 1931 – сфальсифікована справа «Українського національного центру»
· 1932-1935 – друга хвиля репресій
-1932-1933 – голодомор
- 1933 – самогубства М. Хвильового та наркома освіти М. Скрипника
- 1934 – арешт та розстріл українських кобзарів і лірників
- справа «Української військової організації», «Блоку українських
націоналістичних партій»
· - 1936-1938 – третя хвиля репресій
-1937-1938 – доба «великого терору»
- репресії проти членів КП(б)У: Є. Квірінг, Х. Раковський, С. Косіор, В., Чубар,
П. Постишев
- репресії в армії
- «Розстріляне відродження» - термін, яким позначається знищення провідних діячів української культури 20-х – 30-х років ХХ ст. Загалом було знищено близько 500 діячів
- «ГУЛАГ» - Головне управління виправничо-трудових таборів, підрозділ НКВС у 1934-1956
7. Зміни до Конституції СРСР 1936 р. (Сталінська Конституція)
- 1934 – перенесення столиці УСРР з Харкова до Києва
- 5 грудня 1936 - Надзвичайний VIII з’їзд рад затвердив нову
Конституцію СРСР
-1 січня 1937 - Надзвич. XIV з’їзд рад України затвердив Конституцію УРСР:
- закріплено перемогу соціалізму та побудову основ соціаліст. Суспільства
- змінилась назва України: з УСРР на УРСР (Українська Радянська
Соціалістична Республіка)
8. Розвиток культури
- «Розстріляне відродження» - терор проти укр. мистецької інтелігенції, яких
звинувачували у «буржуазному націоналізмі»
- «Соціалістичний реалізм (соцреалізм)» - термін, що закріпився у радянському мистецтвознавстві для позначення художнього методу та стилю, що панував у СРСР з 30-х років XX сторіччя, був єдиним офіційно дозволеним в Радянському Союзі «творчим методом» літератури і мистецтва
- Є. Патон
- Максим Рильський, Павло Тичина, Остап Вишня, Павло Вірський, Григорій Верьовка, Олександр Довженко
Дніпрогес, Дніпроалюмінійбуд, Краммашбуд
Стахановим, апогей соціалістичного змагання
- ліквідація ринкових відносин, створення командно-адміністративної економіки
Причини:
- політика сталінського керівництва
- прискорена насильницька колективізація
- завищений план хлібозаготівель для України на 1932 рік
- колишні ремісники разом з колективізованими селянами утворили численну соціальну верству працівників кооперативно-колгоспного сектору народного господарства
націоналістичних партій»
П. Постишев
Конституцію СРСР
Соціалістична Республіка)
Контроль з теми (попередній) виконати за посиланням:
https://test.izno.com.ua/utverdzhennya-totalitarnogo-rezhimu-v-1929-1939-rr-2/
Який результат? Повідомте, скільки балів набрали за тест.
Який результат? Повідомте, скільки балів набрали за тест.
1. Повторити (кому вивчити) тему останнього уроку
"Ідеологізація національно-культурного життя радянської України".
Опрацювати підручник "Історія України", параграф 18 "Культура України в міжвоєнний період", с.142-149.
Опорний конспект до теми.
Розвиток
української культури в 20-ті рр. ХХ століття
-20-ті рр. – період
ренесансу (відродження) української
культури, спричинений:
- наслідками Української
революції
- появи нової плеяди митців, що вірила у цілющу силу
мистецтва
- політики українізації
- визначна роль
належала Українській автокефальній православній
церкві і митрополиту В. Липківському. ПРОТЕ
- 20-ті рр. - це період страшенної ідеологізації національно-культурного життя в Україні:
радянський режим прагнув укріпити (через терор - породження страху в людей за своє життя і життя своїх рідних) і узаконити свою владу :
- поширити свою (комуністичну, радянську ідеологію (ідеї)) у свідомість людей (втовкмачити її) і зробити своєю
- через пропаганду, школу (як же без неї) і культуру - національна культура (українська) була перешкодою, бо нагадувала про героїчне минуле і могла породити ідеї незалежності (тому все українське стало небезпекою для радянського! ось так!, а її будь-які прояви названо ,,буржуазним націоналізмом,,)
- перетворення в культурі назвали ,,культурною революцією,
- її мета - виховання ,,нової людини,, відданої комуністичному режиму (і у них це вийшло!)
- нове гасло: культура повинна бути ,,національною за формою та соціалістичною за змістом,,
- мала право на життя культура, яка пропагувала комуністичну владу і її політику, все інше - вороже, вимагає осуду і заборони
- народні свята і обряди забороняли, поступово заміняли їх радянськими святами
· Освіта
- радянська
влада розгорнула боротьбу з неписьменністю, створено лікнепи – товариства з ліквідації неписьменності
- 1930 - запроваджено обов’язкове 4-річне навчання
- збільшується кількість педінститутів, технікумів
- для підготовки кваліфікованих робітників - ФЗУ (фабрично-заводське училище)
- внаслідок українізації 80% шкіл, 50% технікумів і 25%
вузів стають україномовними
- відновлено роботу університетів (Київ, Дніпропетровськ, Одеса, Харків), збільшилась кількість студентів. ПРОТЕ:
- рівень освіти, кульиури і професійний рівень булиневисокими
- репресії серед професорсько-викладацького складу
· Наука
В Україні працюють вчені світового рівня
-М. Боголюбов – математик
- Ю. Кондратюк – творець
космічних польотів
- О. Палладін – біохімік
- О. Богомолець –
фізіолог, учений-біолог
- В. Філатов, М. Стражеско
– лікарі
- М. Холодний, О. Сапєгін
– генетики
- Л.Ландау, П. Капиця –
фізики
- М. Кравчук - математик
- М. Грушевський, Д. Багалій
– історики
- М. Волобуєв - економіст
· Література
-20-ті роки- створення письменницьких організацій: «Спілка революційних
письменників», «Плуг», «Гарт», «Молодняк», «Нова генерація», «Неокласики» та
ін.
- ВАПЛІТЕ – Вільна
Академія Пролетарської Літератури – літературне об’єднання в Україні, що діяло
з лютого 1926 по лютий 1928. Виникло в
Харкові, очолювали М. Хвильовий, М. Яловий, М. Куліш. М. Хвильовий проголосив гасло "Геть від Мосви!"
- Письменники цього періоду: неокласики: М. Зеров,. Рильський, М. Драй-Хмара, а також П. Тичина, С. Плужник, М. Бажан, В. Сосюра, М. Хвильовий,
К. Косинка, Ю. Яновський, М. Куліш
- 1934 - створено Спілку письменників України на І з"їзді письменників
- метод "соціалістичного реалізму" - письменники прославляли і возвеличували радянську "дійсність" в прикрашеному вигляді, хто не бажав - потрапляли під репресії.
· Театр
- Лесь Курбас –
режисер, створив «Молодий театр»
- 1925 – театр
«Березіль» - Л. Курбас створений у Києві. У 1926 – перенесений у Харків
- у 20-ті роки працюють актори: Г. Юра, А. Бучма, Н. Ужвій, О. Сердюк, М. Крушельницький
- на кінець 1925 в Україні діяло 46 постійних театрів
· Живопис
- М.Бойчук ,
І. Їжакевич, В.Касіян, О. Шовкуненко, М. Дерегус
- скульптори: М. Лисенко, В. Іванов, Л. Муравія
· Музичне мистецтво
-М.Леонтович,
Я. Степовий, Л. Ревуцький, Б. Лятошинський, К. Данькевич (опера «Богдан Хмельницький»), В. Косенко
-
1925-1926 – відкрито національні театри опери і балету в Києві, Одесі, Харкові
· Кіно
-О. Довженко – 1927 - перший фільм «Звенигора», далі "Арсенал", "Земля" (визнаний із 12 найкращих).
Антицерковна політика
- заборона ведення релігійної пропаганди, окрім богослужінь
- духівництво обкладали непосильними податками
- забороняли збирання пожертвувань на потреби церкви
- закривали церкви, монастирі, вилучали церковні коштовності
- проводилась антицерковна (антирелігійна) пропаганда, висміювалались священники, релігія
- арешти і заслання священників
- 1930 - самоліквідація Української автокефальної православної церкви (утвореної 1921 року), митрополита В. Липківського усуннено з посади ще 1927 року.
- старше покоління в основному зберегло свою віру
- пропаганда радянської влади серед молоді була успішною: їх ( в більшості!) виховали атеїстами, які позбавлені віри в Бога, а разом з нею й багатьох моральних правил, які зміцнюють, очищують і звеличують людину! (А тепер, колишній очільник КДБ в. путін - хреститься і совість його не мучить!!!).
ПЕРЕВІРКА: запитання, с. 149.
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити09.04. Вельмишановні десятикласники! "Заражений" текст відновлю. До співпраці і приємного спілкування!
ВідповістиВидалити