Дистанційне навчання 8 клас

Історія України - бо МИ - УКРАЇНЦІ!!!

Уроки Музи Кліо - історія України, колекція відеоуроків


ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 33     15 травня 2025 року  (четвер)

Тема:  Узагальнення за розділом V "Епоха Просвітництва" . Тематичний контроль.

1. Повторити розділ V, параграфи 26-32, с. 140-180.

2. Узагальнення до розділу ІV, с. 190-191.

3. Виконати онлайн-тести за покликанням у Classroomi.



ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 49  13 травня 2025 року  (вівторок)

Тема: Розвиток української культури другої половини ХVІІ - ХVІІІ ст. 

1. Опрацювати параграф 48, с. 207-213.
2. Опорний конспект "Освіта і наука" (тема коротко) 
https://drive.google.com/file/d/1GGgBf_1vhLByHAte-cQdK_BOjzIJbPCK/view?usp=sharing
Опорний конспект "Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика"(тема коротко) 
https://drive.google.com/file/d/1mOHSSCGJIxAyg70C4q9y-lsXHdkr8J1Z/view?usp=sharing
3. Переглянути відео




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 49  13 травня 2025 року  (вівторок)

Тема: Розвиток української культури другої половини ХVІІ - ХVІІІ ст. 

1. Опрацювати параграф 48, с. 207-213.
2. Опорний конспект "Освіта і наука" (тема коротко) 
https://drive.google.com/file/d/1GGgBf_1vhLByHAte-cQdK_BOjzIJbPCK/view?usp=sharing
Опорний конспект "Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика"(тема коротко) 
https://drive.google.com/file/d/1mOHSSCGJIxAyg70C4q9y-lsXHdkr8J1Z/view?usp=sharing
3. Переглянути відео
відео 1 "Обличчя української історії. Григорій Сковорода" (5,04 хв.)
                    https://www.youtube.com/watch?v=S2EBBaC3Ulw
відео 2 "Історія України. Архітектура. Козацьке бароко" (7.20 хв.)
відео 3 "Українська скульптура доби бароко" (4.33 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=l73PxJp-1J0
відео 4 "Історія. Козацьке бароко. Музика і театр" (5.05 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=MheUdEP52wA





ВСЕСВІТНЯ  ІСТОРІЯ 
УРОК №32       08 травня 2025 рок (четвер) 

Тема:   Практична робота № 5.  Ідеї епохи Просвітництва в "Декларації незалежності Сполучених Штатів"


Мета: проаналізувати "Декларацію незалежності Сполучених Штатів" і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено.

Практична робота.
1. Дослідити історичне джерело "Витяг з Декларації незалежності" (параграф 32, с. 180).
2. Відповісти на чотири запитання до історичного джерела (с. 180). 






ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 48    06 травня  2025 року  (вівторок)

Тема: Еволюція Речі Посполитої: від ранньомодерної держави багатьох народів до національної Польської держави Нового часу. Змарновані сподівання: другий і третій поділи Речі Посполитої. Зміни в приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України.

1. Опрацювати параграф 46-47, п. 3-4,  с. 202-206.
2. Переглянути відео
3. Запитання і завдання на с. 206 усно.





ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 31     01 травня  2025 року  (четвер)

Тема: Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за  незалежність. Утворення Сполучених Штатів Америки (США). Конституція США.


1. Опрацювати параграф 31,  с. 173-179.
2. Опорний конспект 

3. Переглянути відеоурок "Утворення США. Війна англійських колоній в Північній Америці за незалежність" (6.34 хв.)



4. Відео "День в історії. Прийняття Декларації незалежності США" (1.42 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=psKJFB7G558
5. Завдання  "Мислю творчо" на с. 179 на вибір:  завдання 2 - 
на 9 балів, завдання 3 - на 12 балів





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 47    29 квітня 2025 року  (вівторок)

Тема: Перший поділ Речі Посполитої як відповідь імперій на спроби модернізації держави.

Перший поділ Речі Посполитої як відповідь імперій на спроби модернізації держави королем Станіславом-Августом Понятовським у союзі з по-реформаторськи налаштованою шляхтою. Чотирилітній сейм та спроби відновлення політичного суверенітету. Конституція 3 травня 1791 р.

1. Опрацювати параграф 46-47, п. 1-2,  с. 199-202.
2. Переглянути відео
3. Виконати завдання на контурній карті. 
 Позначити на контурній карті території Гетьманщини, Нової Січі, полків Слобідської України, землі України, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської держави внаслідок російсько-турецьких воєн, ліквідації Кримського ханства, поділів Речі Посполитої.




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 30     24 квітня  2025 року  (четвер)

Тема: Міжнародні відносини.


1. Опрацювати параграф 30,  с. 166-172.
3. Переглянути відео
4. Відео "Дистанційний урок. Міжнародні відносини у ХVІІІ ст." (7.32 хв.)https://www.youtube.com/watch?v=tafgmcOvngs
5. Виконати письмово завдання 6, с. 172 "Утворіть логічні пари"




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 46    22 квітня  2025 року  (вівторок)

Тема: Українські території як вузол протиріч між російською та Османською імперіями.

Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України.
Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів.

1. Опрацювати параграф 44, п. 4  с. 188-190.
2. Переглянути відео
3. Виконати онлайн-вправу с. 190. 




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 29     17 квітня  2025року  (четвер)

Тема: Російська імперія.


1. Опрацювати параграф 29,  с. 160-165.
2. Переглянути відео
"Всесвітня історія. 8 клас. Урок 30. Російська імперія" (9,09 хв.) - коротко, змістовно по темі.
3. Опорний конспект  до теми (пункт 4)
https://drive.google.com/file/d/1GChWwZdUwEWDXIaHdfdkP_FMOS70Dx9P/view?usp=sharing
4. Виконати письмово завдання 4, с. 165 "Утворіть логічні пари"




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 45    15 квітня  2025 року  (вівторок)

Тема: Втручання російської імперії у справи Речі Посполитої. Гайдамаки. "Коліївщина". Опришківський рух.

Втручання Російської імперії у внутрішні справи Речі Посполитої, поступова втрата нею політичного суверенітету. Конфесійне питання як формальний привід для втручання (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»).

Гетьманщина як частина Речі Посполитої. «Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва. Опришківський рух. Гайдамаки. Греко-католицька церква як ресурс української ідентичності. 

1. Опрацювати параграф 45,  с. 192-198.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово завдання 2, с. 198 з рубрики "Мислю творчо". Створити історичні сенкани.

  ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ

             Правобережжя. Гайдамацький рух.
·                Причини розгортання гайдамацького руху
- війни спустошили Правобережжя
- основа господарства – фільварково-панщинна система з примусовою працею та кріпацтвом   - зростання магнатського землеволодіння
- короткострокові та незначні пільги для переселенців
- утиски православної церкви, переслідування уніатів
·         Виступи
- 1734 – повстання під проводом Верлана
- 50-ті рр. 18 ст. – нова хвиля гайдамацького руху, гайдамаки захопили Умань, Вінницю, Летичів, Корсунь.

·                             Коліївщина – 1768
Коліївщина - козацько-селянське національно-визвольне повстання в Правобережній    Україні    у 1768-1769 роках під проводом Максима Залізняка і його сподвижника Івана Гонти.   Спровоковане національним і релігійним гнітом правобережного українського населення в Речі Посполитій
-  повстанці формувалися в Холодному яру поблизу Мотронинського монастиря біля  Чигирина,  очолив повстання Максим Залізняк
травень 1768 – похід повстанців, захопили Смілу, Черкаси, Корсунь, Лисянку, Канів
      - похід гайдамаків на Умань, перехід Івана Гонти на бік повстанців, взяття Умані
- польський уряд звернувся по допомогу до Росії
- червень – схоплено Залізняка і Гонту, оточили повстанський табір, кривавий терор. Гонту  поляки закатували, Залізняка – в Сибір
- 1768 – 1772 - Барська конфедерація - військово-політичне об'єднання польської шляхти і  католицького духовенства проти поступок некатоликам.

7.                        Опришківський рух  - 1738 – 1745
- Опришок від лат. opressor – знищувач, порушник. Опришками ставали селяни, які брались за зброю, щоб позбутися визиску чужинців
- селяни застосовували тактику партизанської війни в Прикарпатті, Буковині, Закарпатті. 
- очолив – Олекса Довбуш - найбільший розмах - 1738-1745 (загибель О. Довбуша)
- перші свідчення – ХVІ ст.
- 30-ті рр. ХVІІІ ст. – поширення опришківського руху
1780-1782 - ліквідація особистої залежності селян в Австрійській  імперії

Завдання исьмово:
І-ІІ рівня складності: Дати відповідь на запитання: 
                                     1. Хто такі гайдамаки?
                                     2. Що спричинило гайдамацький рух на Правобережжі у другій половині 18 ст.?
ІІІ-ІV рівня складності: на вибір
                                     1. Скласти історичний портрет Максима Залізняка, Івана Гонти, Олекси  
                                        Довбуша (на вибір; не забудьте вказати своє ставлення до історичної   
                                        особистості з обгрунтуванням)
                                



ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 28     10 квітня  2025 року  (четвер)

Тема: Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія.  


1. Опрацювати параграф 28,  с. 154-159.
2. Переглянути відео
3. Опорний конспект  до теми (пункт 3)
https://drive.google.com/file/d/1GChWwZdUwEWDXIaHdfdkP_FMOS70Dx9P/view?usp=sharing
4. Виконати письмово: с. 157 "Діємо: практичні завдання"




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 44    08 квітня  2025 року  (вівторок)

Тема: Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії  Гетьманщини і Слобідської України. Ліквідація Росією Запорозької Січі. 




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 27     03 квітня  2025 року  (четвер)

Тема: Просвітництво. Енцикклопедисти. Масони. Класицизм. Освічений абсолютизм.  


1. Опрацювати параграф 27,  с. 146-153.
2. Переглянути відео
3. Опорний конспект  до теми.
https://drive.google.com/file/d/1GChWwZdUwEWDXIaHdfdkP_FMOS70Dx9P/view?usp=sharing
4. Переглянути відеоурок "8 клас. Освічений абсолютизм" (5.15 хв.)

або онлайн-урок МОН "Освічений абсолютизм" (30.46 хв.)
https://uroky.com.ua/osvichenyj-absoljutyzm/
5. Запитання 1-8 усно.



ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 43    01 квітня  2025 року  (вівторок)

Тема: Нова Січ. Спроба реформування  Гетьманщини за урядування Кирила Розумовського 

1. Опрацювати параграф 44,  п. 1, с. 184-186.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово завдання 1, с. 191 з рубрики "Мислю творчо".



ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 26     20 березня  2025 року  (четвер)

РОЗПОЧИНАЄМО ВИВЧЕННЯ РОЗДІЛУ 5.

Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА   (8 годин)


Тема:  Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення.


1. Опрацювати параграф 26,  с. 140-145.
2. Опорний конспект  до теми.
https://drive.google.com/file/d/1O_hsTRbaZ4t7F7NXFaBfxeOVmewFO7-w/view?usp=sharing (пункт 9)
3. Переглянути відеоурок "8 клас. Всесвітня історія. Просвітництво і промислова революція" (27.43 хв.)

4. Відео
"8 клас. Всесвітня історія. Просвітництво і промислова революція" (10,02 хв.)
5.Виконати графічний конспект/карту пам'яті/схему: Практичне завдання "Діємо" на с. 140.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 42    18 березня 2025 року   (вівторок)

Тема: Нова Січ. Спроба реформування  Гетьманщини за урядування Данила Апостола 



ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 25     13 березня  2025 року  (четвер)

Тема:  Узагальнення за розділом ІV "Османська імперія.  Країни Східної Європи  в XVII – XVIIІ ст." Тематичний контроль.


1. Повторити розділ ІV, параграфи 20-25, с. 105-139.
2. Узагальнення до розділу ІV, с. 138-139.
3. Виконати онлайн-тести за покликанням у Classroomi.





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 41    11 березня 2025 року   (вівторок)

Тема: Імперський наступ на автономію України

1. Опрацювати параграф 42,  с. 174-178.
2. Переглянути відео
3. Виконати онлайн-вправу за штрих-кодом, 175.





ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 24     06 березня  2025 року  (четвер)

Тема:   Практична робота № 4.  Східна  Європа й Османська імперія в ХVІ - першій половині ХVІІІ ст.


Мета: синхронізувати найважливіші події історії країн  Східної Європи й Османської імперії  в XVI - першій половині XVIII ст.

Практична робота  (завдання 1, 2 параграфа 24, с. 136)

1. Укласти синхронізовану хронологічну таблицю  (дата і подія) (завдання 1, с. 136).

·      Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, московську/російську воєнну експансію у Східній Європі, проголошення Росії імперією та інше.

2. Виконати завдання на контурній карті (завдання 2, с. 136)

·      Позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії, Речі Посполитої, Московського царства/Російської імперії в XVI–XVIIІ ст.

Оцінюється кожне завдання - 12 балів. Отримуєте 2 оцінки. 






ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 40    04 березня 2025 року   (вівторок)

Тема: Конституція Пилира Орлика

1. Опрацювати параграф 38,  с. 161-164.
2. Переглянути відео
3. Виконати  завдання 2, с. 164 з розділу "Мислю творчо" -  заповнити схему 
(З Конституції, розділ ІІ).




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 23     27 лютого  2025 року  (четвер)

Тема: Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина ХVІІ - ХVІІІ ст.) 

1. Опрацювати параграф 23,  с. 129-135.
2. Переглянути відео
3. Виконати завдання "Діємо: практичні завдання" на с. 129:  заповніть у зошиті схему "Криза Речі Посполитої"





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 39    25 лютого 2025 року   (вівторок)

Розпочинаємо вивчення розділу 5    (13 год.)

"Україна та ранньомодерні імперії  XVIIІ ст."


Тема: Гетьманщина у період Івана Мазепи та спроба усамостійнення

1. Опрацювати параграф 37,  с. 157-160.
2. Переглянути відео
3. Скласти карту пам'яті "Внутрішня і зовнішня політика І. Мазепи" 




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  

УРОК № 22     20 лютого  2025 року  (четвер)

Тема:  Московське царство. Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І.


1. Опрацювати параграф 22,  с. 123-128.
2. Опорний конспект  до теми.
https://drive.google.com/file/d/1LtVECD6hmYGl3_ECykqBDiHI5pVtqPzR/view?usp=sharing
3. Переглянути відеоурок "8 клас. Всесвітня історія. Московська держава" (22.11 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=7566_XDw9R0
4. Переглянути відео


5. Заповнити текстову таблицю "Внутрішня і зовнішня політика Івана ІV (Грозного)"






ІСТОРІЯ УКРАЇНИ  
УРОК № 38     18 лютого  2025 року  (вівторок)

Тема:  Узагальнення за розділом ІV "Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини XVII – початку XVIIІ ст. Тематичний контроль.

1. Повторити розділ ІV, параграфи 24, 35-36, 39.
2. Виконати онлайн-тести за покликанням у Classroomi





ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 21     13 лютого  2025 року  (четвер)

Тема: Кримське ханство

1. Опрацювати параграф 21,  с. 115-122.
2. Переглянути відео
3. Виконати завдання 2, с. 122. Виконати завдання на контурній карті. 




ІСТОРІЯ УКРАЇНИ  
УРОК № 37     11 лютого  2025 року  (вівторок)

Тема: Практична робота №6.  Біографічна розвідка про гетьманські й старшинські родини (Ганна Сомко, Гелена Чаплинська, Ганна Золотаренко)

Мета: дізнатись про гетьманські й старшинські родини та вплив  їхніх представниць на долю історичних діячів України.

Завдання:
1. Написати біографічну розвідку про гетьманські й старшинські родини, зокрема про їхніх представниць  Ганну Сомко, Гелену Чаплинську, Ганну Золотаренко та їхній вплив на долю Б. Хмельницького.
2. Зробіть висновок про роль жінки в гетьманських й старшинських родинах.





ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 20     06 лютого  2025 року  (четвер)

Розпочинаємо вивчення розділу 4    (6 год.)

"Османська імперія. Держави Східної Європи в XVII – XVIIІ ст.


Тема: Експансія Османської імперії. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів


1. Опрацювати параграф 20,  с. 105-114.
2. Переглянути відео
3. Завдання 1, 2 "Мислю творчо", с.114 письмово. 




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 36   04 лютого 2025 року   (вівторок)

Тема: Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове)


1. Опрацювати параграфи 35-36,  с. 152-156.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово завдання 2 або творче задання 3 на с. 156; виконати завдання з теми на котурній карті.




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 19     30 січня  2025 року  (четвер)

Тема:  Узагальнення за розділом ІІІ "Держави Західної Європи в ХVІ-ХVІІ ст. " Тематичний контроль.


1. Повторити розділ ІІІ, параграфи 12-19,  с. 60-104.
2. Виконати онлайн-тести за покликанням у Classroomi





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 35    28 січня 2025 року   (вівторок)

Тема: Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство. Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства

1. Опрацювати параграф 39,  п.1, с. 165.
2. Опрацювати матеріали презентацій до теми за покликаннями 





ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 18     23 січня  2025 року  (четвер)

Тема: Практична робота №3. Укласти і представити історичний портрет одного із монархів ХV-ХVІІІ ст. 

Мета: з'ясувати особливості правління абсолютних монархів у різних країнах Європи; розвинути вміння складати історичний портрет  


Виконати завдання практичної роботи за покликанням:




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 34    21 січня 2025 року   (вівторок)

Тема: Соціальні групи в середовищі козацтва. Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії.


1. Повторити параграф 24,  с. 102-107.
2. Опрацювати матеріали презентацій до теми 
3. Ще раз переглянути відео
4. Виконати усно завдання 1-2, с. 107.




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 17     16 січня  2025 року  (четвер)

Тема: Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин 

1. Опрацювати параграф 17,  с. 94-100.
2. Переглянути відео
3. Виконати завдання 2, 5, с. 100 - онлайн-вправа + завдання на контурній карті. 




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 33    14 січня 2025 року   (вівторок)

Розпочинаємо вивчення розділу 4    (6 год.)

"Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини XVII – початку XVIIІ ст."


Тема: Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Зміна політичної еліти (із шляхетської на козацьку)


1. Опрацювати параграф 24,  с. 102-105.
2. Опрацювати матеріал презентації до теми 
3. Переглянути відео
4. Завдання 1, 2 "Мислю творчо", с.107 письмово. 




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 16     26 грудня  2024 року  (четвер)

Тема: Річ Посполита: "шляхетська демократія" 

1. Опрацювати параграф 16,  с. 86-93.
2. Переглянути відео
3. Виконати завдання 6, с. 93 - онлайн-вправа.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 32     25
 грудня 2024 року   (середа)

Тема:  Узагальнення за розділом ІІІ "Козацька революція середини ХVІІ ст. і  війна за суверенітет козацької держави другої  половини  ХVІІ ст.  Тематичний контроль.

1. Повторити розділ ІІІ, параграфи 19-34,  с. 80-151.
2. Виконати онлайн-тести за покликанням



ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 31   24 грудня 2024 року   (вівторок)

Тема:  Практична робота №5. Відображення на контурній карті перебігу козацької революції та війни за суверенітет козацької держави, зміни її територіальних меж


Виконати завдання на контурній карті:
1) Національно-визвольна війна українського народу середини ХVІІ ст.
(хто не виконував)
2) Українські землі в 50-80-х роках ХVІІ ст.




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 15     19 грудня  2024 року  (четвер)

Тема: Англійська революція. Утвердження парламентаризму. 
"Білль про права"  

1. Опрацювати параграф 15,  с. 80-85.
2. Переглянути відео
"Англія в ХVІ - ХVІІ ст." (від 2,54 хв. до 5,32 хв.)
3. Виконати завдання 7 на с. 85 - виконати онлайн-вправу.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 30   18 грудня 2024 року   (середа)

Тема: Козацька Україна в системі міжнародних відносин. 


1. Опрацювати параграф 34,  с. 146-151.
2. Переглянути відео
"Руїна. Частина 2" ( від 2,50 хв. до 6,16 хв.)
"Гетьмани Доби Руїни" (від 6,00 хв. до 8,50 хв.)
3. Завершити  укладання таблиці  "Військово-політичні події в Україні за доби Руїни"




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 29   17 грудня 2024 року   (вівторок)

Тема: Спроби об'єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини


1. Опрацювати параграф 33,  с. 142-145.
2. Переглянути відео
 "Руїна"(від 2,10 хв. до 2,58 хв.)
"Руїна. Частина 2" ( до 2,50 хв.)
"Гетьмани Доби Руїни" (від 6,00 хв. до 8,50 хв.)
3. Виконати письмово завдання 3, с. 135:  продовжити укладати таблицю  "Військово-політичні події в Україні за доби Руїни




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 14     12 грудня  2024 року  (четвер)

Тема: Королівська реформація в Англії. "Криваве законодавство" 


1. Опрацювати параграф 14,  с. 74-79.
2. Переглянути відео
3. Виконати завдання 7, с. 79: виконати онлайн-вправу
АБО: творче завдання 2, с. 79 "Фейсбук-сторінка діяча"





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 28   11 грудня 2024 року   (середа)

Тема: Посягання Московського царства на суверенітет Козацької держави


1. Опрацювати параграф 32,  с. 136-141.
2. Переглянути відео
 "Руїна"(від 1,02 хв. до 2,10 хв.)
"Руїна. Частина 1" (від 4,30 хв. до 6,56 хв.)
"Гетьмани Доби Руїни" (від 4,25 хв. до 6,00 хв.)
"Поділ Гетьманщини"(від 11,07 хв. до 23,57 хв.)
3. Продовжити укладати таблицю  "Військово-політичні події в Україні за доби Руїни"




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 27   10 грудня 2024 року   (вівторок)

Тема: Практична робота №4Порівняльна характеристика особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної (релігійної, культурної) діяльності Богдана Хмельницького та Юрія Хмельницького


1. Виконати письмово 1-3 завдання  Практичне заняття № 4. 
2. Переглянути відео (до 3,50 хв.) до завдання 2: "Юрій Хмельницький" 
3. Зробити висновок про історичних діячів та їхню роль в історії України.





ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 13     05 грудня  2024 року  (четвер)

Тема: Володіння Габсургів. Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія 

1. Опрацювати параграф 13,  с. 67-73.
2. Переглянути відео
3. Виконати практичне  завдання "Діємо:" на с. 69:
Заповнити у зошиті таблицю "Національно-визвольна війна Нідерландів проти іспанського панування"




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 26   04 грудня 2024 року   (середа)

Тема: Передумови, причини і перебіг Руїни


1. Опрацювати параграф 31,  с. 132-135.
2. Переглянути відео
 "Руїна"(до 1,02 хв.)
"Руїна. Частина 1" (від 2,59 хв. до 4,30 хв.)
"Гетьмани Доби Руїни" (від 2,50 хв. до 4,25 хв.)
"Поділ Гетьманщини"(від 4,10 хв. до 11,07 хв.)
3. Виконати письмово завдання 3, с. 135:  почати укладати таблицю  "Військово-політичні події в Україні за доби Руїни"




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 25     03 грудня 2024 року   (вівторок)

Тема: Гадяцька угода. Українсько-московська війна. Конотопська битва


1. Опрацювати параграф 30,  с. 125-131.
2. Переглянути відео
 "Руїна"(до 5,45 хв.)
3. Виконати письмово завдання "Діємо: практичні завдання", с. 125:  Скласти карту пам'яті  "Політика Івана Виговського"




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 12     28 листопада  2024 року  (четвер)

Починаємо вивчати розділ 3    (8 год.)

"Держави Західної Європи в  ХVІ-ХVІІ ст."

Тема: Становлення абсолютної монархії у Франції. Абсолютизм за Луї  ХІV 

1. Опрацювати параграф 12,  с. 60-66.
2. Переглянути відео
3. Виконати онлайн-вправи, завдання 3 на с. 6




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 24    27 листопада 2024 року   (середа)

Тема: Українсько-московський договір 1654 року


1. Опрацювати параграфи 26-27,  с. 112-121.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово завдання "Обговорюємо в групі", с. 116:  Скласти таблицю "Поівняльна  таблиця умов Березневих статей 1654 р. із попередніми угодами Війська Запорозького з Річчю Посполитою"




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 23    26 листопада 2023 року   (вівторок)

Тема: Зовнішня політика: у пошуку союзників


1. Опрацювати параграф 25,  с. 108-111.
2. Переглянути відео
3. Запитання і завдання, с.111, усно. 




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 11     21 листопада 2024 року  (четвер)

Тема:  Узагальнення за розділом ІІ "Високе Відродження. Реформація в Західній Європі". Тематичний контроль.

1. Повторити розділ ІІ, параграфи 6-11,  с. 33-59.
2. Виконати онлайн-тести за покликанням.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 22    20 листопада 2024 року   (середа)

Тема: Батозька битва. Жванецька облога


1. Опрацювати параграф 23,  с. 97-101.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово завдання 1, с. 101: Заповніть у зошиті таблицю "Події 1652-1653 рр.".  Завдання з теми на контурній карті.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 21    19 листопада 2024 року   (вівторок)

Тема: Події  1650-1651рр. Берестецька битва. Білоцерківський  договір


1. Опрацювати параграф 22,  с. 92-96.
2. Переглянути відео
3. Виконайте  завдання з теми про воєнні дії  Козацької революції 1650-1651 рр на контурній карті. 



ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 10     14 листопада 2024 року  (четвер)

Тема: Культура бароко. Практична робота №2. Уявна подорож до пам'яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах.

1. Опрацювати параграф 8-9,  пункти 3-4,  с. 51-55.
2. Переглянути відео
Цікаве коротке відео про вчених 
3. Виконати тренувальну онлайн-вправу, використовуючи додаткові джерела: завд. 5, с. 55.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 20    13 листопада 2024 року   (середа)

Тема: Події  1649 р. Зміна характеру повстання. Зборівський договір.


1. Опрацювати параграф 20-21,  с. 87-91.
2. Переглянути відео
3. Виконати  завдання з теми на контурній карті:  позначити воєнні дії 1648-1649 рр. 




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 19    12 листопада 2024 року   (вівторок)

Починаємо вивчати розділ 3    (14 год.)

"Козацька революція середини ХVІІ ст. і війна за суверенітет козацької держави другої половини ХVІІ ст."


Тема: Передумови і причини козацької революції. Козацько-кримський союз.   Події  1648 р.


1. Опрацювати параграф 19-20,  с. 80-87.
2. Переглянути відео
3. Виконати  онлайн-вправу "Передумови Національно-визвольної війни українського народу" за штрих-кодом, с. 84.




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 9     07 листопада 2024 року  (четвер)

Тема: Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. 

1. Опрацювати параграф 8-9,  пункти 1-2,  с. 45-50.
2. Переглянути відео
"Доба відродження (ренесанс)" (1,13 хв.) - найкоротше відео
"Гуманізм. Високе Відродження" (1,30 хв.) - найкоротше відео

Цікаве про двох  митців:
Для тих, хто зацікавиться.

3. Підготувати повідомлення про видатних людей епохи Відродження на вибір:
Рубенс, Веласкес, Рембрант; вчених: МиколайКоперник, Джордано Бруно, Галілео Галілей.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 18     06 листопада 2024 року  (середа)

Тема:  Узагальнення за розділом ІІ "Становлення козацтва (ХVІ - перша половина  ХVІІ ст.).  Тематичний контроль.

1. Повторити розділ ІІ, параграфи 13-18,  с. 54-79.
2. Виконати онлайн-тести за покликанням




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 17     5 листопада  2024 року  (вівторок)

Тема: Практична робота № 3. Військове мистецтво, повсякденне життя, традиції й побут козацтва

Опрацювати теоретичний матеріал та виконати завдання практичної роботи
за покликанням: 




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 8     24 жовтня 2024 року  (четвер)

Тема: Контрреформація в Європі.  Єзуїти.  Релігійні війни в Німеччині та Франції.

1. Опрацювати параграф 7,  с. 40-44.
2. Переглянути відео
3. Виконати тренувальну онлайн-вправу: завдання 3, с. 44.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 16     23 жовтня  2024 року  (середа)

Тема:   Практична робота №2. Устрій та організація Запорозької Січі

1. Опрацювати завдання практичної роботи (параграфи 17-18),  с. 78-79.
2. Робота з документами в групах. Дати заголовок до тексту.
3. Переглянути відео





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 15     22 жовтня  2024 року  (вівторок)

Тема: Козацькі повстання.

1. Опрацювати параграф 16,  пункти 6-8, с. 74-77.
2. Переглянути відео
3. Виконати  завдання письмово "Діємо: практичні завдання", с. 71 - завершити таблицю "Козацькі повстання 20-30-х років ХVІІ ст."





ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 7     17 жовтня 2024 року  (четвер)

Починаємо вивчати розділ 2
"Високе Відродженя. Реформація в Західній Європі" (5 год.)

Тема: Католицька церква напередодні Реформації. Народження протестантизму. Поширення Реформації. 

1. Опрацювати параграф 6,  с. 33-39.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово завдання на с. 33 "Діємо: практичні завдання": Скласти графічну схему "Реформація в Західній Європі"





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 14    16  жовтня  2024 року  (середа)

Тема: Козацькі повстання.

1. Опрацювати параграф 16,  пункти 1-5, с. 71-74.
2. Переглянути відео
3. Виконати  завдання письмово "Діємо: практичні завдання", с. 71 - скласти таблицю "Козацькі повстання 20-30-х років ХVІІ ст."






ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 13     15 жовтня  2024 року  (вівторок)

Тема:  Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії.

1. Опрацювати параграф 15,  с. 67-70.
2. Переглянути відео
3. Виконати завдання на вибір: письмово завдання  1 г) "Мислю творчо", с. 70; або завдання на контурній карті "Походи Петра Конашевича-Сагайдачного".





ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 6      10  жовтня  2024року  (четвер)

Тема: Узагальнення за розділом І "Великі географічні відкриття і становлення капіталістичних відносин". Тематичний контроль.

1. Повторити розділ І, параграфи 1-5,  с. 6-32.
2. Виконати онлайн-тести за покликанням




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 12     09 жовтня  2024 року  (середа)

Тема:  Реєстрове  козацтво. Становлення козацького стану.

1. Опрацювати параграф 14,  с. 61-66.
2. Переглянути відео
3. Виконати  завдання на контурній карті: позначити Запорозькі землі, похід С. Наливайка, регіон повстань козаків.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 11     8 жовтня  2024 року  (вівторок)

Починаємо вивчати розділ 2
"Становлення козацтва (ХVІ - перша половина  ХVІІ ст.)"

Тема:   Походження українського козацтва. Запорозька Січ.

1. Опрацювати параграф 13,  с. 54-60.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово: практичне завдання за пунктом 4, с. 57 "Князь Дмитро Вишневецький"




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 5     03 жовтня  2024 року  (четвер)

Тема:   Практична робота №1. Великі географічні відкриття: вплив європейської цивілізації на світ.  

1. Опрацювати усно завдання 2.2 практичної роботи (параграф 5,  с. 31-32).
2. Виконати завдання практичної роботи в кінці робочого зошита:

Розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці за зразком:

«Європа в Ранньомодерну добу»

Період, дата

(століття,

десятиліття

або рік)

Події

на теренах України

Події

поза теренами України

Примітки

кін. XV –XVI ст.

 

 

 

         XVІІ ст.

 

 

 






ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 10     02 жовтня  2024 року  (середа)

Тема:  Узагальнення за розділом І "Землі України в ХVІ - першій половині  ХVІІ ст.". Тематичний контроль.


1. Повторити розділ І, параграфи 2-12,  с. 10-53.
2. Виконати онлайн-тести за покликанням у  Classroomi.





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 9     01 жовтня  2024 року  (вівторок)

Тема:   Практична робота №1. Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства ХVІ - першої половини ХVІІ ст.  

1. Опрацювати усно завдання практичної роботи (параграфи 11-12,  с. 51-53).
2. Виконати завдання практичної роботи в робочому зошиті за покликанням:




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 4     26  вересня  2024 року  (четвер)

Тема: Становлення капіталістичних відносин. Повсякденне життя населення Західної Європи.

1. Опрацювати параграф 4,  с. 25-30.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово завдання 1 на с. 30 (Заповнити у зошиті таблицю "Ознаки аграрного та індустріалного суспільства") або завдання 4  (Скласти історичні сенкани).




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 8     25  вересня  2024 року  (середа)

Тема:   Культурне життя на українських землях у ХVІ - першій половині  ХVІІ ст.  

1. Опрацювати параграфи 9-10,  с. 43-50.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово: скласти таблицю "Досягнення культури України ХVІ - першої половини ХVІІ ст."





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 7     24  вересня  2024 року  (вівторок)

Тема:   Відновлення   православної ієрархії та реформи церкви. 

1. Опрацювати параграф 8,  с. 38-42.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово: Діємо: практичні завдання, с. 38. + хто зображений на світлинах, його роль в історії  (одним реченням).




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 3     19  вересня  2024 року  (четвер)

Тема: Цивілізації доколумбової Амеерики. Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ.

1. Опрацювати параграф 3,  с. 19-24.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово завдання 2  на с. 24 (Заповнити у зошиті таблицю "Наслідки завоювань Нового світу") (6 балів). 
Нанести на контурну карту держави народів майя, інків та ацтеків (6 балів).




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 6     18  вересня  2024 року  (середа)

Тема: Берестейська унія як спроба реформування православної церкви

1. Опрацювати параграф 7,  с. 32-37.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово завдання 1  на с. 37 (Заповнити  таблицю). 





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 5     17  вересня  2024 року  (вівторок)

Тема:   Конфеційне розмаїття. Вплив Реформації і Контрреформації на релігійну ситуацію в  українських землях.      

 
1. Опрацювати параграф 5,  с. 26-31.
2. Переглянути відео 
3. Завдання письмово: створити хмаринку слів на тему "Реформація та контрреформація на українських землях"





ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 2     12  вересня  2024 року  (середа)

Тема: Великі географічні відкриття і становлення капіталістичних відносин

1. Опрацювати параграф 2,  с. 12-18.
2. Переглянути відео
3. Виконати письмово завдання 3  на с. 18 (Розгадати онлайн-кросворд за штрих-кодом) (6 балів). 
Нанести на контурну карту Великі географічні відкриття  (6 балів).





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 4     11 вересня  2024 року  (середа)

Тема: Соціально-економічне становище  українських земель в ХVІ ст. 

1. Опрацювати параграф 4,  с. 21-25.
2. Переглянути відео 
3. Запитання і завдання с. 25.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 3     10  вересня  2024 року  (вівторок)

Тема: Люблінська унія і її вплив на українське суспільство. Об'єднання більшості українських земель у складі Речі Посполитої

1. Опрацювати параграф 3,  с. 15-20.
3. Виконати письмово завдання 1  на с. 20 (6 балів). 
Нанести на контурну карту українські території, які відійшли до Королівства Польського  (6 балів).




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 1     5  вересня  2024 року  (четвер)

Тема: Вступ

1. Опрацювати параграф 1,  с. 6-11.
2. Виконати завдвння 3, онлайн-вправу за штрих-кодом   на с. 11.



ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 2     4  вересня  2024 року  (середа)

Тема: Українські землі у складі держав Європи й Азії в першій половині ХVІ ст.

1. Опрацювати параграф 2,  с. 10-14.
2. Виконати письмово завданняя 2  на с. 14 (9 балів).
За бажанням - завдання 1 "Мислю творчо", с. 14.




2024/2025 навчальний рік
Вітаю на уроці істоії у 8 класі!

ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 1     3 вересня  2024 року  (вівторок)

Тема: Вступ

1. Опрацювати параграф 1,  с. 7-9.
2. Виконати онлайн-вправи за штрих-кодом   на с. 8.



УВАГА!!!
Під'єднайтесь до групи у Classroomi.

Запитання можна задавати в коментарях.
тел. 097-65-310-36 
або  на ел. адресу        prm2015mrp@gmail.com






















ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 52    30 травня  2024 року  (четвер)

Тема: Підсумковий урок. Узагальнення до курсу. Історія України в контексті раннього Нового часу.

1. Повторити курс "Історія України. 8 клас"
2. Узагальнення курсу, параграфи 51-52, с. 217-223.




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 35     29 травня 2024 року  (середа)

Тема:  Підсумковий урок. Узагальнення до курсу.

1. Повторити курс "Всесвітня історія. 8 клас".

2. Узагальнення до розділів 5-6, параграф 35, с. 190-191.





ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 51    23 травня  2024 року  (четвер)

Тема: Узагальнення за розділом V "Україна та ранньомодерні імперії ХVІІІ ст." Тематичний контроль.

1. Повторити розділ V, параграфи 37 - 48,  с. 157-216.
2. Узагальнення з розділу V, с. 214-216.
3. Виконати онлайн-тести за покликанням у Classroomi.




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  
УРОК № 34     22 травня  2024 року  (середа)

Вивчаємо розділ VІ  "Східний світ у ХVІ-ХVІІІ ст. "  1 год.


Тема: Східний світ у ХVІ-ХVІІІ ст. 

 4. Запитання і завдання на с. 185.




ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ
УРОК № 49-50 (ущільн.)  16 травня 2024 року  (четвер)

Тема: Розвиток української культури другої половини ХVІІ - ХVІІІ ст. Практична робота №8 "Суспільно-політичне життя на українських землях у ХVІІІ ст. "

1. Опрацювати параграф 48, с. 207-213.
2. Опорний конспект "Освіта і наука" (тема коротко) 
https://drive.google.com/file/d/1GGgBf_1vhLByHAte-cQdK_BOjzIJbPCK/view?usp=sharing
    Опорний конспект "Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика"(тема коротко) 
https://drive.google.com/file/d/1mOHSSCGJIxAyg70C4q9y-lsXHdkr8J1Z/view?usp=sharing
3. Переглянути відео
відео 1 "Обличчя української історії. Григорій Сковорода" (5,04 хв.)
                    https://www.youtube.com/watch?v=S2EBBaC3Ulw
відео 2 "Історія України. Архітектура. Козацьке бароко" (7.20 хв.)
відео 3 "Українська скульптура доби бароко" (4.33 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=l73PxJp-1J0
відео 4 "Історія. Козацьке бароко. Музика і театр" (5.05 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=MheUdEP52wA
3. Виконати завдання 1-3 практичної роботи (параграфи 49-50), с. 214-215.



ВІД  ХХХХХХХХХХХХХХХХХ





21.  ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

    УРОК № 35   за 28.05.2020   (четвер)                


  Тема:  Підсумкова контрольна робота


1. Повторити курс ісесвітньої історії, 8 клас.
2. Виконати тести  онлайн  https://naurok.com.ua/test/start/503380


20.  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

    УРОК № 52   за 26.05.2020   (вівторок)


  Тема:  Підсумковий урок




19.  ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

    УРОК № 34   за 21.05.2020   (четвер)                


  Тема:  Узагальнення за розділом VІ  "Східний світ в ХVІ-ХVІІІ ст." 


1. Повторити розділ VІ, параграфи 27-28,  с. 225-245.
2. Переглянути опорні конспекти з вивчених тем.
3. Виконати "Тестові завдання за розділом VІ" на с. 245 або онлайн
 https://naurok.com.ua/test/start/505294



18.  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

    УРОК № 51   за 19.05.2020   (вівторок)


  Тема:  Підсумкова контрольна робота


1. Повторити курс історії України, 8 клас.
2. Виконати тести онлайн  https://naurok.com.ua/test/start/492121


16.  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

    УРОК № 50   за 12.05.2020   (вівторок)


УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ ХVІІІ СТ. РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ (3 год.)

  Тема:  Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України  ХVІ-VІІІ ст. Внесок України у формування європейської цивілізації


1. Переглянути матеріал  "Узагальнення до курсу "Україна в ранньомодерну добу
 та її внесок у загальноєвропейську спадщину"
https://drive.google.com/file/d/1blg-JbQoiX1sFpFuEdcLDaMB03sgcEU_/view?usp=sharing
      2. Дати письмово відповідь на запитання " Якою є роль козацтва в історії України



14.  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

    УРОК № 49   за 05.05.2020   (вівторок)


  Тема:  Узагальнення за розділом V "Українські землі в 20-90-х роках ХVІІІ ст".  Тематичний контроль.


1. Повторити розділ V, параграфи 31-36,  с. 205-247.
2. Переглянути опорні конспекти з вивчених тем.
3. Виконати тести: 
https://drive.google.com/file/d/1ERJTgJigD1SWhWba_8pQrBevIiTtJtMd/view?usp=sharing




11.  ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

    УРОК № 30   за 23.04.2020   (четвер)


  Тема:   Практичне заняття 5 "Повсякденне життя в раїнах Західної Європи у ХVІІІ ст."


Мета: з'ясувати зміни, які відбулися в повсякденному житті в країнах Західної Європи  у XVIII ст.


    Практична робота.

Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості  (дата і подія) про:
- початок промислової революції;
- хронологічні межі доби просвітництва;
- хронологічні межі війни за незалежність США;
- ухвалення Декларації незалежності США;
- ухвалення Конституції США.



10.  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.

    УРОК

1. Опрацювати документи і дати відповіді на запитання.
2. Зробити висновок відповідно до мети заняття. К № 47   за 21.04.2020   (вівторок)


  Тема:  "Освіта і наука. Києво-Могилянська академія".  Практична робота.


1. Опрацювати параграф 35,  с. 233-237.
2. Опорний конспект (тема коротко) 
https://drive.google.com/file/d/1GGgBf_1vhLByHAte-cQdK_BOjzIJbPCK/view?usp=sharing
3. Переглянути:
    Відео 1  "Культура, освіта, наука другої половини ХVІІІ ст." (7,03 хв.)
                    https://www.youtube.com/watch?v=xYneunqfgEA
    Відео 2   "Обличчя української історії. Григорій Сковорода" (5,04 хв.)
                    https://www.youtube.com/watch?v=S2EBBaC3Ulw
4.  Завдання 1,2 на с. 237.

    Практична робота.

Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості  (дата і подія) про:
- остаточну ліквідацію гетьманства й Запорізької Січі, Кримського ханства
- поділи Речі Посполитої
- закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України
- Коліївщину, рух опришків
- відновлення діяльності Львівського університету, інше.
-   

8.  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.

    УРОК № 46    за 14.04.2020   (вівторок)


    Тема:  "Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі  Правобережної         України та західноукраїнських земель".  Практична робота.


Опрацювати параграф 34, пункт 4, с. 231-233.


ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ

7        Унаслідок кризи і послаблення Речі Посполитої наприкінці 18 ст. вона зазанала поділу між трьома державами: Росією, Австрією і  Прусією.


- 1772 – І поділ - до Австрії: землі Східної Галичини (Руське (без Холмщини), Белзьке (до Бугу), 
                                                 Подільське (західна частина), Волинське воєводства (південно-західна
                                                 частина)
                              - до Росії: частина Східної Білорусі           

- на приєднаних землях утворено провінцію "Королівство Галіції (Галичини) і Лодомерії    
  (Володимирщини)"
- 1775 – Австрія окупувала Буковину, яка перебувала під владою Туреччини
- 1786 - Буковина стала окремим округом  "Королівство Галіції  і Лодомерії"
- 70-80-ті роки 18 ст. -  в Австрійській імперії  (і в українських землях) проведені реформи 
   імператорів Марії-Терезії та Йосифа ІІ:
       - скорочено панщину
       - запроваджено обов"язковушкільну освіту
       - навчання українською мовою
       - відкрито греко-католицьку семінарію
 - за Йосифа ІІ:   
       - свобода віросповідання
       - зрівняння прав греко-католиків і католиків
       - 1784 - відкрито Львівський університет 
       - 1782 - скасовано кріпацтво (особиста залежність)                   



- 1793 – ІІ поділ –  до Росії:  Правобережна Україна  (Київське, Брацлавське, Подільське воєводства,   
                                                  східна частина Волинського воєводсьва) і Центральна Білорусь

- 1795  - ІІІ поділ   –   до Росії:  західна частина   Волині (Волинського воєводства), східні частини  
                                                       Холмщини і Белзщини,  і Західна Білорусь 
- уся територія Правобережної України увійшла до Росії: утворено Волинське, Брацлавське,  
  Подільське  намісництва, а з 1797 року - губернії, днржавна мова - російська.
                                 - до Австрії: Галичина, частина Волині, так звані малопольські землі з Краковом і Познанню


Практична робота.

позначити на контурній карті регіони, що у 18 ст. зберігали ознаки української державності:
- територію Гетьманщини, Нової Січі, Слобідської України;
- землі України, які  потрапили до складу Російської імперії та Австрійської монархій   
   внаслідок російсько-турецьких воєн, поділів Речі Посполитої, ліквідації Кримського ханства

ПЕРЕВІРКА: запитання  с. 232-233

Завдання: виконати завдання на контурній карті або створити картосхему і переслати  вчителю;
                  вивчити дати поділів Речі Посполитої і територіальні зміни, які відбулися
Запитання  можна задавати в коментарях.


Виконані завдання для оцінювання викласти у ВАЙБЕР, тел. 097-65-310-36 
або  на ел. адресу             prm2015mrp@gmail.com
Запитання можна задавати і в коментарях.



3.  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 

    УРОК № 43       за 17.03.2020    (вівторок)


   Тема: "Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України"


    Опрацювати параграф 33 п.2, с. 221-222 та п. 4, с. 224-225.

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ.

                        Російсько-турецька війна 1768-1774.
    -  територія України стала місцем для збирання і розгортання російських військ
    -  з українців були сформовані військові полки- гусарські, пікінерські, козацькі
    -  у військових діях брали участь запорожці
    -  населення залучали до обслуговування військ, будівництва
              Росія виграла війну. Було підписано Кючук-Кайнарджійський мирний договір - 1774 р.
      До  Росії відійшли землі:
·         - Велика і Мала Кабарда
·         - східна частина Керченського півострова ( фортеці Керч, Єнікале)
·         - Азов з навколишніми землями
·        -  фортеця Кінбурн у гирлі Дніпра
·         - територія між Дніпром і Південним Бугом до узбережжя Чорного моря                                         - Кримському ханству надавалася незалежність від Османської імперії , фактично – у                   залежність від Рсії

            Запорізька Січ у другій половині ХVІІІ ст.
- 1734-1775 - Нова (Підпільненська) Січ
-  поділ на паланки: паланка – фортеця, а також місто навколо неї, центр самостійної округи         Війська Запорозького (кількість паланок 5-8-9)
-  це землі сучасних Дніпропетровської, Донецької, Луганської, Кіровоградської, Запорізької,   
   Херсонської, Миколаївської областей

- 4 червня 1775 – ліквідація Запорозької Січі російськими військами  генерала Петра   
  Текелія  10 тис. проти 3 тис. запорожців
·                                       Причини ліквідації:
-         -  зростання економічної могутності Запорожжя
-          - відсутність кріпацтва
-          - демократичний устрій козацької республіки
·                                    Передумови ліквідації
- закінчення російсько-турецької війни 1768 – 1774
- вихід Росії до Чорного моря
- придушення селянського повстання О.Пугачова
·                  З 25 травня до 8 червня 1775 проходила окупація земель
·                 Останній кошовий отаман Петро Калнишевський  - 25 років перебував в ув’язненні в    
        Соловецькому монастирі

- Задунайська Січ 
           -   існувала протягом 1775 – 1828 рр. у гирлі Дунаю на    території Османської     імперії.             -   Сюди після ліквідації Запорозької Січі (1775) переселилася частина запорожців.                     -   Козаки Січі повинні були  брати участь у війнах на боці Туреччини.

- 1785 - 8 тис. козаків на території Австрії утворили  Банатську Січ

- 1783 - маніфест Катерини ІІ про приєднання до Росії Кримського ханства (Кримське     
              ханство припинило своє існування)

                Колонізація Півдня України
- за Нової Січі на території Запоріжжя було багато населення (200 тис.)
- козаки вели господарство в зимівниках
- російський уряд заохочував переселення, особливо іноземців: німців, сербів, греків, хорватів
- колонізація Причорномор"я українцями почалася ще в середині 18 ст. переважно на південь  
  тікали селяни Правобережжя
- з ліквідацією Кримського ханства фаворити і наближені Катерини ІІ отримали величезні  
   володіння - близько 4 млн десятин (десятина - трохи більше від гектара)
- Південь перетворився на головного виробника пшениці для Росії та Європи
- останні десятиліття 18 ст. - інтенсивна колонізація, поява нових міст (або перейменовані 
  турецькі міста): Єлисаветнрад (1752), Олександрівськ (тепер Запоріжжя), Катеринослав  
  (тепер Дніпро) - 70-ті рр., Херсон, Миколаїв, Одеса, Маріуполь. 
- міста стали центрами міжнародної торгівлі, передусім зерном.

·                                    Російсько-турецька війна1787-1791 років 
- із запорізьких козаків сформували 
  Військо вірних козаків – Чорноморське козацьке військо (пізніше)

- Росія виграла війну. Було укладено Ясський мирний договір - 1791 рік:
- до Росії відійшла територія між Південним Бугом і Дністром з фортецню Очаків
- Туреччина остаточно визнала Крим за Росією
- Підсумки: усе Причорномор"я, Приазов"я і Крим опинилися в складі Російської імперії

- 1792 – козаків Чорноморського війська переселили на Кубань, Таманський півострів       
  (вони стали називатися Кубанські козаки)
                                                                                             
   ПЕРЕВІРКА: запитання с. 225-226.



Немає коментарів:

Дописати коментар