Історія України - бо МИ - УКРАЇНЦІ!!!
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ УРОК № 33 15 травня 2025 року (четвер)
Тема: Узагальнення за розділом V "Епоха Просвітництва" . Тематичний контроль.
1. Повторити розділ V, параграфи 26-32, с. 140-180.
2. Узагальнення до розділу ІV, с. 190-191.
УРОК № 49 13 травня 2025 року (вівторок)
https://drive.google.com/file/d/1GGgBf_1vhLByHAte-cQdK_BOjzIJbPCK/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1mOHSSCGJIxAyg70C4q9y-lsXHdkr8J1Z/view?usp=sharing
УРОК № 49 13 травня 2025 року (вівторок)
https://drive.google.com/file/d/1GGgBf_1vhLByHAte-cQdK_BOjzIJbPCK/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1mOHSSCGJIxAyg70C4q9y-lsXHdkr8J1Z/view?usp=sharing
https://www.youtube.com/watch?v=l73PxJp-1J0
відео 4 "Історія. Козацьке бароко. Музика і театр" (5.05 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=MheUdEP52wA
Тема: Практична робота № 5. Ідеї епохи Просвітництва в "Декларації незалежності Сполучених Штатів"
Мета: проаналізувати "Декларацію незалежності Сполучених Штатів" і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено.
Практична робота.1. Дослідити історичне джерело "Витяг з Декларації незалежності" (параграф 32, с. 180).2. Відповісти на чотири запитання до історичного джерела (с. 180).
УРОК № 48 06 травня 2025 року (вівторок)
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ УРОК № 31 01 травня 2025 року (четвер)
Тема: Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення Сполучених Штатів Америки (США). Конституція США.
1. Опрацювати параграф 31, с. 173-179.2. Опорний конспект
4. Відео "День в історії. Прийняття Декларації незалежності США" (1.42 хв.)
5. Завдання "Мислю творчо" на с. 179 на вибір: завдання 2 - на 9 балів, завдання 3 - на 12 балів.
УРОК № 47 29 квітня 2025 року (вівторок)
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ УРОК № 30 24 квітня 2025 року (четвер)
Тема: Міжнародні відносини.
1. Опрацювати параграф 30, с. 166-172.2. Опорний конспект
https://drive.google.com/file/d/1wepFm2cUOMp_kkWX4uVlsdbC0WDls64q/view?usp=sharing3. Переглянути відео"Міжнародні відносини у ХVIII столітті" (4,59 хв.)4. Відео "Дистанційний урок. Міжнародні відносини у ХVІІІ ст." (7.32 хв.)https://www.youtube.com/watch?v=tafgmcOvngs5. Виконати письмово завдання 6, с. 172 "Утворіть логічні пари"
https://drive.google.com/file/d/1wepFm2cUOMp_kkWX4uVlsdbC0WDls64q/view?usp=sharing
УРОК № 46 22 квітня 2025 року (вівторок)
Тема: Російська імперія.
https://drive.google.com/file/d/1GChWwZdUwEWDXIaHdfdkP_FMOS70Dx9P/view?usp=sharing
4. Виконати письмово завдання 4, с. 165 "Утворіть логічні пари"
УРОК № 45 15 квітня 2025 року (вівторок)
Втручання
Російської імперії у
внутрішні справи Речі Посполитої, поступова втрата нею політичного суверенітету.
Конфесійне питання як формальний привід для втручання (шляхетські конфедерації
та «Коліївщина»).
Гетьманщина як частина Речі Посполитої. «Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва. Опришківський рух. Гайдамаки. Греко-католицька церква як ресурс української ідентичності.
- травень 1768 – похід повстанців, захопили Смілу, Черкаси, Корсунь, Лисянку, Канів
Тема: Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія.
https://drive.google.com/file/d/1GChWwZdUwEWDXIaHdfdkP_FMOS70Dx9P/view?usp=sharing
4. Виконати письмово: с. 157 "Діємо: практичні завдання"
УРОК № 44 08 квітня 2025 року (вівторок)
Тема: Просвітництво. Енцикклопедисти. Масони. Класицизм. Освічений абсолютизм.
https://drive.google.com/file/d/1GChWwZdUwEWDXIaHdfdkP_FMOS70Dx9P/view?usp=sharing
4. Переглянути відеоурок "8 клас. Освічений абсолютизм" (5.15 хв.)
або онлайн-урок МОН "Освічений абсолютизм" (30.46 хв.)
https://uroky.com.ua/osvichenyj-absoljutyzm/
УРОК № 43 01 квітня 2025 року (вівторок)
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ УРОК № 26 20 березня 2025 року (четвер)
РОЗПОЧИНАЄМО ВИВЧЕННЯ РОЗДІЛУ 5.
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА (8 годин)
Тема: Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення.
1. Опрацювати параграф 26, с. 140-145.
2. Опорний конспект до теми.
https://drive.google.com/file/d/1O_hsTRbaZ4t7F7NXFaBfxeOVmewFO7-w/view?usp=sharing (пункт 9)
3. Переглянути відеоурок "8 клас. Всесвітня історія. Просвітництво і промислова революція" (27.43 хв.)
4. Відео"Всесвітня історія. 8 клас. Просвітництво. Індустріальна (промислова) революція" (від 7,00 до 10,48 хв.)"8 клас. Всесвітня історія. Просвітництво і промислова революція" (10,02 хв.)
5.Виконати графічний конспект/карту пам'яті/схему: Практичне завдання "Діємо" на с. 140.
2. Опорний конспект до теми.
https://drive.google.com/file/d/1O_hsTRbaZ4t7F7NXFaBfxeOVmewFO7-w/view?usp=sharing (пункт 9)
3. Переглянути відеоурок "8 клас. Всесвітня історія. Просвітництво і промислова революція" (27.43 хв.)
4. Відео
5.Виконати графічний конспект/карту пам'яті/схему: Практичне завдання "Діємо" на с. 140.
УРОК № 42 18 березня 2025 року (вівторок)
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ УРОК № 25 13 березня 2025 року (четвер)
Тема: Узагальнення за розділом ІV "Османська імперія. Країни Східної Європи в XVII – XVIIІ ст." Тематичний контроль.
УРОК № 41 11 березня 2025 року (вівторок)
Тема: Практична робота № 4. Східна Європа й Османська імперія в ХVІ - першій половині ХVІІІ ст.
Мета: синхронізувати найважливіші події історії країн Східної Європи й Османської імперії в XVI - першій половині XVIII ст.
Практична робота (завдання 1, 2 параграфа 24, с. 136)
1. Укласти синхронізовану хронологічну таблицю (дата і подія) (завдання 1, с. 136).·
Внести
в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в
Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і
Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі,
московську/російську воєнну експансію у Східній Європі, проголошення Росії
імперією та інше.
2. Виконати завдання на контурній карті (завдання 2, с. 136)·
Позначити
на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії, Речі
Посполитої, Московського царства/Російської імперії в XVI–XVIIІ ст.
Оцінюється кожне завдання - 12 балів. Отримуєте 2 оцінки.
·
Внести
в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в
Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і
Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі,
московську/російську воєнну експансію у Східній Європі, проголошення Росії
імперією та інше.
·
Позначити
на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії, Речі
Посполитої, Московського царства/Російської імперії в XVI–XVIIІ ст.
УРОК № 40 04 березня 2025 року (вівторок)
УРОК № 39 25 лютого 2025 року (вівторок)
"Україна та ранньомодерні імперії XVIIІ ст."
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
Тема: Московське царство. Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І.
1. Опрацювати параграф 22, с. 123-128.
2. Опорний конспект до теми.
https://drive.google.com/file/d/1LtVECD6hmYGl3_ECykqBDiHI5pVtqPzR/view?usp=sharing
3. Переглянути відеоурок "8 клас. Всесвітня історія. Московська держава" (22.11 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=7566_XDw9R04. Переглянути відео"Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час. Правління династії Романових. Народження імперії" (41,25 хв.)
5. Заповнити текстову таблицю "Внутрішня і зовнішня політика Івана ІV (Грозного)"
2. Опорний конспект до теми.
https://drive.google.com/file/d/1LtVECD6hmYGl3_ECykqBDiHI5pVtqPzR/view?usp=sharing
3. Переглянути відеоурок "8 клас. Всесвітня історія. Московська держава" (22.11 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=7566_XDw9R0
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ УРОК № 38 18 лютого 2025 року (вівторок)
Тема: Узагальнення за розділом ІV "Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини XVII – початку XVIIІ ст. Тематичний контроль.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ УРОК № 37 11 лютого 2025 року (вівторок)
Тема: Практична робота №6. Біографічна розвідка про гетьманські й старшинські родини (Ганна Сомко, Гелена Чаплинська, Ганна Золотаренко)
Мета: дізнатись про гетьманські й старшинські родини та вплив їхніх представниць на долю історичних діячів України.
Завдання:1. Написати біографічну розвідку про гетьманські й старшинські родини, зокрема про їхніх представниць Ганну Сомко, Гелену Чаплинську, Ганну Золотаренко та їхній вплив на долю Б. Хмельницького.2. Зробіть висновок про роль жінки в гетьманських й старшинських родинах.
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ УРОК № 20 06 лютого 2025 року (четвер)
Розпочинаємо вивчення розділу 4 (6 год.)
"Османська імперія. Держави Східної Європи в XVII – XVIIІ ст.
Тема: Експансія Османської імперії. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів
УРОК № 36 04 лютого 2025 року (вівторок)
Тема: Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове)
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ УРОК № 19 30 січня 2025 року (четвер)
Тема: Узагальнення за розділом ІІІ "Держави Західної Європи в ХVІ-ХVІІ ст. " Тематичний контроль.
УРОК № 35 28 січня 2025 року (вівторок)
УРОК № 34 21 січня 2025 року (вівторок)
УРОК № 33 14 січня 2025 року (вівторок)
Розпочинаємо вивчення розділу 4 (6 год.)
"Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини XVII – початку XVIIІ ст."
Тема: Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Зміна політичної еліти (із шляхетської на козацьку)
УРОК № 32 25 грудня 2024 року (середа)
Тема: Узагальнення за розділом ІІІ "Козацька революція середини ХVІІ ст. і війна за суверенітет козацької держави другої половини ХVІІ ст. Тематичний контроль.
Тема: Практична робота №5. Відображення на контурній карті перебігу козацької революції та війни за суверенітет козацької держави, зміни її територіальних меж
Тема: Козацька Україна в системі міжнародних відносин.
УРОК № 29 17 грудня 2024 року (вівторок)
Тема: Спроби об'єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини
УРОК № 28 11 грудня 2024 року (середа)
Тема: Посягання Московського царства на суверенітет Козацької держави
УРОК № 27 10 грудня 2024 року (вівторок)
УРОК № 26 04 грудня 2024 року (середа)
Тема: Передумови, причини і перебіг Руїни
УРОК № 25 03 грудня 2024 року (вівторок)
Тема: Гадяцька угода. Українсько-московська війна. Конотопська битва
Починаємо вивчати розділ 3 (8 год.)
УРОК № 24 27 листопада 2024 року (середа)
Тема: Українсько-московський договір 1654 року
УРОК № 23 26 листопада 2023 року (вівторок)
Тема: Зовнішня політика: у пошуку союзників
УРОК № 22 20 листопада 2024 року (середа)
Тема: Батозька битва. Жванецька облога
УРОК № 21 19 листопада 2024 року (вівторок)
Тема: Події 1650-1651рр. Берестецька битва. Білоцерківський договір
УРОК № 20 13 листопада 2024 року (середа)
Тема: Події 1649 р. Зміна характеру повстання. Зборівський договір.
УРОК № 19 12 листопада 2024 року (вівторок)
Починаємо вивчати розділ 3 (14 год.)
"Козацька революція середини ХVІІ ст. і війна за суверенітет козацької держави другої половини ХVІІ ст."
Тема: Передумови і причини козацької революції. Козацько-кримський союз. Події 1648 р.
УРОК № 18 06 листопада 2024 року (середа)
Тема: Узагальнення за розділом ІІ "Становлення козацтва (ХVІ - перша половина ХVІІ ст.). Тематичний контроль.
УРОК № 17 5 листопада 2024 року (вівторок)
УРОК № 16 23 жовтня 2024 року (середа)
УРОК № 15 22 жовтня 2024 року (вівторок)
УРОК № 14 16 жовтня 2024 року (середа)
УРОК № 13 15 жовтня 2024 року (вівторок)
УРОК № 12 09 жовтня 2024 року (середа)
УРОК № 11 8 жовтня 2024 року (вівторок)
УРОК № 5 03 жовтня 2024 року (четвер)
УРОК № 10 02 жовтня 2024 року (середа)
Тема: Узагальнення за розділом І "Землі України в ХVІ - першій половині ХVІІ ст.". Тематичний контроль.
УРОК № 9 01 жовтня 2024 року (вівторок)
УРОК № 8 25 вересня 2024 року (середа)
УРОК № 7 24 вересня 2024 року (вівторок)
УРОК № 6 18 вересня 2024 року (середа)
УРОК № 5 17 вересня 2024 року (вівторок)
УРОК № 4 11 вересня 2024 року (середа)
УРОК № 3 10 вересня 2024 року (вівторок)
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 1 5 вересня 2024 року (четвер)
Тема: Вступ
1. Опрацювати параграф 1, с. 6-11.2. Виконати завдвння 3, онлайн-вправу за штрих-кодом на с. 11.
УРОК № 1 5 вересня 2024 року (четвер)
УРОК № 2 4 вересня 2024 року (середа)
2024/2025 навчальний рікВітаю на уроці істоії у 8 класі!
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 1 3 вересня 2024 року (вівторок)
Тема: Вступ
1. Опрацювати параграф 1, с. 7-9.2. Виконати онлайн-вправи за штрих-кодом на с. 8.
УВАГА!!!
Під'єднайтесь до групи у Classroomi.
Запитання можна задавати в коментарях.тел. 097-65-310-36
або на ел. адресу prm2015mrp@gmail.com
УРОК № 1 3 вересня 2024 року (вівторок)
Під'єднайтесь до групи у Classroomi.
або на ел. адресу prm2015mrp@gmail.com
УРОК № 52 30 травня 2024 року (четвер)
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ УРОК № 35 29 травня 2024 року (середа)
Тема: Підсумковий урок. Узагальнення до курсу.
1. Повторити курс "Всесвітня історія. 8 клас".
2. Узагальнення до розділів 5-6, параграф 35, с. 190-191.
УРОК № 51 23 травня 2024 року (четвер)
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ УРОК № 34 22 травня 2024 року (середа)
Вивчаємо розділ VІ "Східний світ у ХVІ-ХVІІІ ст. " 1 год.
Тема: Східний світ у ХVІ-ХVІІІ ст.
1. Опрацювати параграф 33-34, с. 181-189.2. Опорний конспект3. Перегляньте відео
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 49-50 (ущільн.) 16 травня 2024 року (четвер)
Тема: Розвиток української культури другої половини ХVІІ - ХVІІІ ст. Практична робота №8 "Суспільно-політичне життя на українських землях у ХVІІІ ст. "
1. Опрацювати параграф 48, с. 207-213.2. Опорний конспект "Освіта і наука" (тема коротко)
https://drive.google.com/file/d/1GGgBf_1vhLByHAte-cQdK_BOjzIJbPCK/view?usp=sharing Опорний конспект "Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика"(тема коротко)
https://drive.google.com/file/d/1mOHSSCGJIxAyg70C4q9y-lsXHdkr8J1Z/view?usp=sharing3. Переглянути відеозагальне "Культура України наприкінці ХVІІ-ХVІІІ ст." (4,35 хв.)відео 1 "Обличчя української історії. Григорій Сковорода" (5,04 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=S2EBBaC3Ulwвідео 2 "Історія України. Архітектура. Козацьке бароко" (7.20 хв.)
відео 3 "Українська скульптура доби бароко" (4.33 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=l73PxJp-1J0
відео 4 "Історія. Козацьке бароко. Музика і театр" (5.05 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=MheUdEP52wA3. Виконати завдання 1-3 практичної роботи (параграфи 49-50), с. 214-215.
УРОК № 49-50 (ущільн.) 16 травня 2024 року (четвер)
https://drive.google.com/file/d/1GGgBf_1vhLByHAte-cQdK_BOjzIJbPCK/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1mOHSSCGJIxAyg70C4q9y-lsXHdkr8J1Z/view?usp=sharing
відео 3 "Українська скульптура доби бароко" (4.33 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=l73PxJp-1J0
відео 4 "Історія. Козацьке бароко. Музика і театр" (5.05 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=MheUdEP52wA
21. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 35 за 28.05.2020 (четвер)
Тема: Підсумкова контрольна робота
2. Виконати тести онлайн https://naurok.com.ua/test/start/503380
20. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 52 за 26.05.2020 (вівторок)
Тема: Підсумковий урок
19. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 34 за 21.05.2020 (четвер)
Тема: Узагальнення за розділом VІ "Східний світ в ХVІ-ХVІІІ ст."
2. Переглянути опорні конспекти з вивчених тем.
3. Виконати "Тестові завдання за розділом VІ" на с. 245 або онлайн
https://naurok.com.ua/test/start/505294
18. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 51 за 19.05.2020 (вівторок)
Тема: Підсумкова контрольна робота
2. Виконати тести онлайн https://naurok.com.ua/test/start/492121
16. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 50 за 12.05.2020 (вівторок)
Тема: Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ-VІІІ ст. Внесок України у формування європейської цивілізації
та її внесок у загальноєвропейську спадщину"
https://drive.google.com/file/d/1blg-JbQoiX1sFpFuEdcLDaMB03sgcEU_/view?usp=sharing
14. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 49 за 05.05.2020 (вівторок)
Тема: Узагальнення за розділом V "Українські землі в 20-90-х роках ХVІІІ ст". Тематичний контроль.
2. Переглянути опорні конспекти з вивчених тем.
3. Виконати тести:
https://drive.google.com/file/d/1ERJTgJigD1SWhWba_8pQrBevIiTtJtMd/view?usp=sharing
11. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
УРОК № 30 за 23.04.2020 (четвер)
Тема: Практичне заняття 5 "Повсякденне життя в раїнах Західної Європи у ХVІІІ ст."
Мета: з'ясувати
зміни, які відбулися в повсякденному житті в країнах Західної Європи у XVIII ст.
Практична робота.
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості (дата і подія) про:
- початок промислової революції;
- хронологічні межі доби просвітництва;
- хронологічні межі війни за незалежність США;
- ухвалення Декларації незалежності США;
- ухвалення Конституції США.
- початок промислової революції;
- хронологічні межі доби просвітництва;
- хронологічні межі війни за незалежність США;
- ухвалення Декларації незалежності США;
- ухвалення Конституції США.
10. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.
УРОК
1. Опрацювати документи і дати відповіді на запитання.
2. Зробити висновок відповідно до мети заняття. К № 47 за 21.04.2020 (вівторок)
Тема: "Освіта і наука. Києво-Могилянська академія". Практична робота.
2. Опорний конспект (тема коротко)
https://drive.google.com/file/d/1GGgBf_1vhLByHAte-cQdK_BOjzIJbPCK/view?usp=sharing
3. Переглянути:
Відео 1 "Культура, освіта, наука другої половини ХVІІІ ст." (7,03 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=xYneunqfgEA
4. Завдання 1,2 на с. 237.
Практична робота.
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості (дата і подія) про:- остаточну ліквідацію гетьманства й Запорізької Січі, Кримського ханства
- поділи Речі Посполитої
- закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України
- Коліївщину, рух опришків
- відновлення діяльності Львівського університету, інше.
8. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.
УРОК № 46 за 14.04.2020 (вівторок)
Тема: "Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель". Практична робота.
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ
Подільське (західна частина), Волинське воєводства (південно-західна
частина)
- до Росії: частина Східної Білорусі
- на приєднаних землях утворено провінцію "Королівство Галіції (Галичини) і Лодомерії
(Володимирщини)"
- 1775 – Австрія окупувала Буковину, яка перебувала під владою Туреччини
- 1786 - Буковина стала окремим округом "Королівство Галіції і Лодомерії"
- 70-80-ті роки 18 ст. - в Австрійській імперії (і в українських землях) проведені реформи
імператорів Марії-Терезії та Йосифа ІІ:
- скорочено панщину
- запроваджено обов"язковушкільну освіту
- навчання українською мовою
- відкрито греко-католицьку семінарію
- за Йосифа ІІ:
- свобода віросповідання
- зрівняння прав греко-католиків і католиків
- 1784 - відкрито Львівський університет
- 1782 - скасовано кріпацтво (особиста залежність)
східна частина Волинського воєводсьва) і Центральна Білорусь
Холмщини і Белзщини, і Західна Білорусь
- уся територія Правобережної України увійшла до Росії: утворено Волинське, Брацлавське,
Подільське намісництва, а з 1797 року - губернії, днржавна мова - російська.
- до Австрії: Галичина, частина Волині, так звані малопольські землі з Краковом і Познанню
Практична робота.
ПЕРЕВІРКА: запитання с. 232-233
Завдання: виконати завдання на контурній карті або створити картосхему і переслати вчителю;
вивчити дати поділів Речі Посполитої і територіальні зміни, які відбулися
Запитання можна задавати в коментарях.
Виконані завдання для оцінювання викласти у ВАЙБЕР, тел. 097-65-310-36
3. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
УРОК № 43 за 17.03.2020 (вівторок)
Тема: "Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України"
ПЕРЕВІРКА: запитання с. 225-226.
Немає коментарів:
Дописати коментар