Дистанційне навчання 10 клас

 Історія України - бо Ми - УКРАЇНЦІ!!!


УВАГА!!!
Виконані завдання для оцінювання викласти у ВАЙБЕР, тел. 097-65-310-36 
або  на ел. адресу             prm2015mrp@gmail.com
Запитання можна задавати і в коментарях.




28.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 49     за 16.05.2022


Тема: Практичне заняття 6. "Волею українського народу..." (дослідження документів та матеріалів  усної історії про війну)


1. Опрацювати документи  №1 та №2 Практичного заняття 6 підручника на с. 234-237.
2. Дати відповіді на запитання до документів.
3. Зробити висновок  відповідно до теми заняття  про те, що для вас, покоління ХХІ ст. є Друга світова війна 1939-1945 рр.




27.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 48     за 11.05.2022


Тема: Звільнення України від нацистських загарбників


1. Опрацювати параграф 27 підручника, с. 213-221.

2. Опорний конспект з теми 

https://drive.google.com/file/d/1rMhl7OQjO9ITAAtdSlK5W3dqyq1LOtzG/view?usp=sharing

3. Переглянути:
- відео "Україна в 1943-1944 рр. Завершення війни" (24.23 хв.)
   https://www.youtube.com/watch?v=fa4KVpa4xfg
- відео "Вєсті Кремля. History. Найбільша битва в історії Другої світової війни" (6.21 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=nZbQrluUkHI
- відео "Битва за Дніпро 1943 р." (ХОРОШИЙ ФІЛЬМ! - 14.23 хв.)
- відео "Вєсті Кремля.History. Битва за Дніпро"  (10.12 хв.)
  https://www.youtube.com/watch?v=ioPNWbokk58
- відео "Депортація кримських татар" (4.39 хв.)
  https://www.youtube.com/watch?v=QFOgNyJeMyw
- кому цікаво - документальний фільм "Кримські татари: "Крим - наш!" (ф.1) (25.49 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=izD7GAmsYM8
4.  Запитання та завдання на с. 221.




26.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 47     за 11.05.2022


Тема: Рух Опору та його течії в  Україні


1. Опрацювати параграф 26 підручника, с. 207-212.

2. Опорний конспект з теми

https://drive.google.com/file/d/1yLmDUjDb3QFGe1HpfbXxa2LNEDyYdGjO/view?usp=sharing

3. Переглянути:
- відео "Рух спротиву в Україні в 1941-1945 рр. Пишемо історію" (14.32 хв.)
- відео  (коротше) "Рух Опору у часи Другої світової війни" (8.12 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=BdOaD7H5x1M
- відео "Вєсті Кремля. History. Що зробили радянські партизани для перемоги СРСР" (6.41 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=pY0iWWCgwfc
4. Запитання та завдання на с. 212-213.



25.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 46     за 09.05.2022


Тема: Окупація  України військами Німеччини та її союзників


1. Опрацювати параграф 25 підручника, с. 198-206.

2. Опорний конспект з теми 

https://drive.google.com/file/d/1ehLbt7gYN2VJpKuVKRozEHeI7U1cWNM-/view?usp=sharing

3. Переглянути дистанційний урок "Окупаційний режим та рух опору в Україні" (30.47  хв.)     https://www.youtube.com/watch?v=OjKbdhtujww
4. Відео "Нацистський окупаційний режим" (7.16 хв.)
5. Відео "Окупаційний режим в Україні" (10.08 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=75nNp0BC_1M&t=89s
6. Відео  (коротко) "Новий порядок" та колабораціонізм в роки Другої світової війни"   (4.09 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=joxXyw1aFr8
7. Запитання та завдання на с. 206-207.




24.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 45       за 04.05.2022 (середа)


Тема:  Опір Окупантам. Український визвольний рух.


1. Опрацювати параграф 23 підручника, с. 184-190.

2. Опорний конспект з теми  

3. Переглянути відео "Історія ОУН-УПА"  (5.53 хв.)



4. Запитання та завдання на с. 190-191.





23.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 44     за  04.05.2022 (середа)


Тема: Україна на початку німецько-радянської війни 


1. Опрацювати параграф 24 підручника, с. 191-198.

2. Опорний конспект з теми  https://drive.google.com/file/d/1_S7GtgRMMo-RhwXqgk9UYt3u92COdix-/view?usp=sharing

3. Переглянути відеоурок "Початок радянсько-німецької війни" (24.19 хв.)
 Відео-коротше (12.17 хв.)  https://www.youtube.com/watch?v=_s9dneuK26I                             Відео-коротко (4.25 хв.)  https://www.youtube.com/watch?v=VkACkR8iHrc
4.Карта https://drive.google.com/file/d/1ygN8ToL3HVRlV1d7ombIvHBADbBnKRWz/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання на с. 198.




   ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ ДУЖЕ ВАЖЛИВИЙ І ЗНАЧУЩИЙ РОЗДІЛ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Ним ми завершуємо вивчення курсу історії України 10 класу.

 2022 РІК - 77 РОКІВ ПЕРЕМОГИ НАД НАЦИЗМОМ У ДРУГІЙ СВІТОВЙ ВІЙНІ!

ПАМ'ЯТАЙМО!
8 ТРАВНЯ - День памʼяті та примирення
9 ТРАВНЯ - День перемоги над нацизмом
у Другій світовій війні 1939 – 1945 роки




РОЗДІЛ  6.  Україна в роки другої світової війни. 8 годин.


22.   ІСТОРІЯ  УКРАЇНИ

     УРОК № 43    02.05.2022  (понеділок)


Тема: Україна на початку Другої світової війни 1939-1945 рр.

                                               

1. Опрацювати параграф 22 підручника, с. 176-183.
2. Опорний конспект з теми
3. Переглянути 
відео 1 "Україна на початку Другої світової війни 1939-191" (13,11 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=vpvF9gxTes4
відео-коротко "Початок Другої світової війни (1939-1941)" (6, 15 хв.)
5. Онлайн-урок. Всеукраїнська школа онлайн. "Початок Другої світової війни. Початок німецько-радянської війни. Ч. 1" (10.45 хв.)
6. Онлайн-урок. "Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера"  (32.04 хв.)   https://uroky.com.ua/stepan-bandera/
7. Онлайн-урок. "Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р."  (28.49 хв.)
https://uroky.com.ua/radjansko-nimecki-dogovory-1939/
8. Запитання та завдання на с. 183-184.




21. ВСЕСВІТНЯ  ІСТОРІЯ 

     УРОК № 32    27.04.2022  (середа)


Тема: Узагальнення за розділом VІІ "Друга світова війна". Тематичний контроль.   


1. Повторити  розділ VІІ підручника, параграфи 20-24, с. 200-241. 

2. Опрацювати "Узагальнення до розділу VІІ", с. 241-242.

3. Виконати тести онлайн за посиланням


21. ВСЕСВІТНЯ  ІСТОРІЯ 

     УРОК № 32    27.04.2022  (середа)


Тема: Завершення і наслідки Другої світової війни. Практичне заняття №7. "Примусова праця у Третьому Райху. "


1. Опрацювати параграф 24,  с. 231-239.
2. Виконати письмово завдання: скласти хронологічну таблицю п'ятого періоду Другої світової війни.
3. Виконати завдання практичного заняття.

 ІНСТРУКЦІЯ.

1. Опрацювати документи  Практичного заняття 7 на с. 239-241 підручника.
2. Дати відповіді на запитання до документів.
3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.




20. ВСЕСВІТНЯ  ІСТОРІЯ 

     УРОК № 31     27.04.2022  (середа)


Тема: Завершальний етап Другої світової війни. 


1. Опрацювати параграф 23,  с. 225-231.
2. Виконати письмово завдання: скласти хронологічну таблицю четвертого періоду Другої світової війни.



19. ВСЕСВІТНЯ  ІСТОРІЯ 

     УРОК № 30     25.04.2022  (понеділок)


Тема: Третій період Другої світової війни. Перелом у ході війни.


1. Опрацювати параграф 22,  с. 218-224.
2. Виконати письмово завдання 3, с. 224,  скласти хронологічну таблицю третього періоду Другої світової війни.




18. ВСЕСВІТНЯ  ІСТОРІЯ 

     УРОК № 29     за 20.04.2022 


Тема: Другий період Другої світової війни.Розширення агресії.


1. Опрацювати параграф 21,  с. 209-218.
2. Скласти хронологічну таблицю другого періоду Другої світової війни.



17. ВСЕСВТНЯ  ІСТОРІЯ 

     УРОК № 28     за 20.04.20 

 

Тема: Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Початковий період війни.


1. Опрацювати параграф 20,  с. 200-209.
2. Виконати письмово завдання 5, с. 209,  скласти хронологічну таблицю першого періоду Другої світової війни.



     ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ ДУЖЕ ВАЖЛИВИЙ І ЗНАЧУЩИЙ РОЗДІЛ.

 2022 РІК - 77 РОКІВ ПЕРЕМОГИ НАД НАЦИЗМОМ У ДРУГІЙ СВІТОВЙ ВІЙНІ!

ПАМ'ЯТАЙМО!
8 ТРАВНЯ - День памʼяті та примирення
9 ТРАВНЯ - День перемоги над нацизмом
у Другій світовій війні 1939 – 1945 роки



16.   ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

     УРОК № 27     за 18.04.2022


Тема: Узагальнення за розділом VІ "Передумови Другої світової війни". Тематичний контроль                                               


1. Повторити  розділ VІ підручника, параграфи 17-19, с. 174-192. 

2. Опрацювати "Узагальнення до розділу VІ", с. 197-198.

3. Виконати тести онлайн за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9786560
 

15.   ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

     УРОК № 27     за 18.04.2022


Тема: Практичне заняття № 6. Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел.


Виконати завдання практичного заняття.

 ІНСТРУКЦІЯ.

1. Опрацювати документи V, VІІ
Практичного заняття 6 на с. 193-197 підручника.
2. Дати відповіді на запитання до документів.
3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.



14.   ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

     УРОК № 26     за 13.04.2022


Тема: Світ на порозі війни.


1. Опрацювати параграф 19,  с. 184-192.
2. Виконати письмово завдання  6, с. 193/хронологія, поняття.



13.   ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

     УРОК № 25     за 13.04.2022


Тема: Політика умиротворення агресора.                                               


1. Опрацювати параграф 18,  с. 179-184.
2. Виконати письмово завдання 3 або 4, с. 184/хронологія, поняття.



12.   ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

     УРОК № 24     за 11.04.2022


ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ РОЗДІЛ 

Розділ 6. Передумови Другої світової війни.


Тема: Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів.


1. Опрацювати параграф 17,  с. 174-179.
2. Виконати письмово завдання  6, с. 179.



11.   ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

     УРОК № 23     за 06.04.2022


Тема: Узагальнення за розділом V "Держави Азії та Латинської Америки". Тематичний контроль                                               


1. Повторити  розділ V підручника, параграфи 15-16, с. 155-168. .

2. Опрацювати "Узагальнення до розділу V", с. 171-172.

3. Виконати тести онлайн.


10.   ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

     УРОК № 22     за 06.04.2022


Тема: Країни Передньої Азії. Латинська Америка.

Практичне заняття № 5. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.

1. Опрацювати параграф 16,  с. 161-168.
2. Виконати завдання практичного заняття.

 ІНСТРУКЦІЯ.

1. Опрацювати документи ІІІ, ІV, V.  Практичного заняття 5 на с. 169-171 підручника.
2. Дати відповіді на запитання до документу.
3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.


9.   ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

     УРОК № 21     за 04.04.2022


    ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ РОЗДІЛ        

    РОЗДІЛ  5.  Держави Азії та Латинської Америки.  3 години.


Тема: Японія. Китай. Індія.


1. Опрацювати параграф 15,  с. 156-161.
2. Виконати письмово завдання 3, 8 с. 162.



8.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 42     за 30.03.2022 


Тема: Узагальнення за розділом V "Західноукраїнські землі в міжвоєнний період". Тематичний контроль                                               

1. Повторити  розділ V підручника, параграфи 19-21, с. 154-175 або опорні конспекти до вивчених тем.

2. Опрацювати "Узагальнення до розділу V", с. 175.

3. Переглянути презентацію до теми на повторення https://drive.google.com/file/d/1Cl56wsWP-UI59LsxqvFSm45ODDJFJHSn/view?usp=sharing


Виконати тестові завдання  https://drive.google.com/file/d/1aHcZ1lWulPcjVzkwlxKJEoBbP3JRCXFF/view?usp=sharing


Тести онлайн    https://test.izno.com.ua/zahidna-ukrayina-v-1921-1939-rr/



7.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 41     за 30.03.2022 


Тема: Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914-1939 рр.                                                

1. Опрацювати конспект


6.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 40     за 28.03.2022 


Тема: Практичне заняття. "Срібна земля". Третя спроба утвердити незалежність України у ХХ столітті                                                

 ІНСТРУКЦІЯ.

1. Опрацювати документ №1 Практичного заняття 5 на с. 173-175 підручника або за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-strykevich-standard-level/30.php 
2. Дати відповіді на запитання до документу.
3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.
4. Виконати завдання в робочому зошиті, сфотографувати і надіслати.

ДОДАТКОВО. Кого зацікавлять події можуть переглянути  документальний фільм "Срібна земля. Хроніка Карпатської України 1919-1939 рр" (1:14.27)

   



5.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 39     за 23.03.2022 


Тема: Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування                                        

2. Переглянути відеоурок "Культурне й релігійне життя на західноукр....." (25.14 хв.)



                                                     


4.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 38     за 23.03.2022


Тема: Українські землі в складі Чехословаччини. Карпатська Україна


1. Опрацювати параграф 21, пункти 4-5, 7 с. 168, 170-172

2. Опорний конспект з теми    https://drive.google.com/file/d/1hud60nFkmDQ6TNWqLCb5k_erI8IoZU79/view?usp=sharing

3. Переглянути:
 - Онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Чехословаччини" (26.01 хв.)
                                                            https://www.youtube.com/watch?v=nu_MeaX1O7k

- Онлайн-урок "Карпатська Україна" (27.52 хв.)  https://uroky.com.ua/karpatska-ukrai-na/
- Відео-коротко (6.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання 1-3 або 11 (творче)  на с. 172.


3.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 37     за 21.03.2022 


Тема: Українські землі в складі Румунії


1. Опрацювати параграф 21, пункти 1-3,  с. 166-168

3. Переглянути:
- онлайн-урок  МОН "Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Українська національна партія" (25.19 хв. https://www.youtube.com/watch?v=lCsR9w_PtL0

   - Відео-коротко  (4.14 хв.)         https://www.youtube.com/watch?v=3lfSAQqdxAE
   - Відео-коротко (6.26 хв. І пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання  4, 5 на с. 172




2.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 36     за 16.03.2022 

Тема: Українські землі в складі Польщі. Українські політичні партії та організації                                                 

1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 7-11,  с. 159-165
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН  "Політичний розвиток українських земель у складі Польщі у міжвоєнний період" (22.46 хв.)   https://www.youtube.com/watch?v=p0ejCtl-Xc4
                                                         
  - відео - коротко  (7.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
 


ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ

-          Українські політичні партії на території Польщі

1.Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО)
- заснована в 1925 році. Лідер – Д. Левицький
- 1925 до 1939 – наймасовіша політична організація, провідна політична сила серед українців у Польській державі
- 1935-1938 - проводило політику «нормалізації» - політика врегулювання українсько-польських відносин з польським урядом
- мета: захист українського населення

2. Українську військову організацію (УВО)
заснована у 1920 році. Лідер – Є Коновалець
 - мета: створення Української соборної держави

3. Організація українських націоналістів (ОУН)
- утворилась у лютому 1929  на основі УВО.
- лідер: Є. Коновалець, потім С. Бандера, А. Мельник
- мета: створення української держави, використання терористичних методів боротьби
- ідеологія: інтегральний націоналізм Д. Донцова


 1.  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 35     за 14.03.2022 


    ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ РОЗДІЛ.

   РОЗДІЛ  5.  Західноукраїнські землі в міжвоєнний поріод.  8 годин.


ТемаУкраїнські землі в складі Польщі.


1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 1-6,  с. 154-159
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Польщі" (28.36 хв.)
                                                               https://www.youtube.com/watch?v=6XP-GqNKeAo

- або відео - коротко "Українські землі у складі Польщі" (7.26 хв. І пол.) 
 https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ

1      Західноукраїнські землі на початку  20-х років ХХ ст.

-опинилися у складі 3-х держав:
1. Східна Галичина і Західна Волинь – у складі Польщі
2. Північна Буковина і Південна Бессарабія – у складі Румунії
3. Закарпаття – у складі Чехословаччини
1920 – підписання Бессарабського протоколу, визнання країнами Антанти входження   
  Бессарабії до складу Румунії
18 березня 1921 - Ризький мирний договір. РСФРР і УСРР відмовлялися від претензій на 
  Східну Галичину, Західну Волинь, Західне Полісся, Холмщину, Надсяння, Підляшшя й 
  Лемківщину
- Радянські республіки зобов’язалися надати матеріальну допомогу й моральну підтримку 
  переселенцям і реемігрантам
1923 - визнання країнами Антанти входження Східної Галичини до складу Польщі; 
   саморозпуск уряду ЗУНР

·         Політичне життя
відсутність органів самоврядування
- заборона українцям займати адміністративні посади в державі, керівні посади в армії  
  (офіцерські)
- обмеження політичних прав українців

·         Економічне  життя
- колоніальний характер економіки
- панування іноземного капіталу, відсутність національної буржуазії
- переважання аграрного сектора, екстенсивний характер с/г
- малоземелля і безземелля селян
-  міграція та еміграція населення
- розвиток кооперативного руху

·         Національне  життя
- асиміляція українського населення
- обмеження у сфері освіти і культури
- національне гноблення українського населення

2. Українські землі у складі Польщі

-українські землі надавалися польським колоністам – осадникам.
-«Осадництво» - політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення польських колоністів міжвоєнного періоду — солдатів у відставці, офіцерів польської армії, членів їх сімей, а також цивільних добровольців-переселенців з числа поляків, які проживали на т. зв. «землях коронних» та отримали після закінчення радянсько-польської війни земельні наділи на територіях Західної України (зокрема Східна Галичина, Західна Волинь, Полісся) і Західної Білорусії
- польський уряд  проводив політику асиміляції (злиття одного народу з іншим,      
  переймання його мови, культури) та полонізації (ополячення).

- 1930  – проведення польською владою політики (акції) «пацифікації».
-  «Пацифікація» - (умиротворення) –
 1) придушення каральними заходами народного повстання, заколоту; 
  2) акція, проведена польською поліцією і військами проти українських селян у 1930 р.
- створено концентраційний табір в який кидали українців в Березі  Картузькій
- липень 1921 - створено Український таємний університет» - український
  нелегальний вищий навчальний заклад у Львові, існував до 1925 року
- була характерна українська політична та трудова еміграція
- «Політична еміграція» - еміграція, яка обумовлена не тільки соціально-
    економічними, а й переважно політичними чинниками. Її основу становлять люди,  
    не  згодні з режимами, які встановились, жертви  політичних переслідувань або ті,          хто зі зброєю боровся проти чинної влади
   - значний вплив на громадське життя продовжував справляти львівський митрополит       Андрей Шептицький

ПЕРЕВІРКА: запитання 1,2, 9-11, с.165






ДОРОГІ УЧНІ!
Із 14 березня 2022 року розпочинаємо дистанційне навчання.







"Історія найкривавішої битви під назвою "Верденська м'ясорубка", Одна історія" (5.32 хв.)


ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

 УРОК № 7-8     за  13.10.2021


ПОЧИНАЄМО ВИВЧЕННЯ ТЕМИ 2.  Початок української революції.  8 годин

Тема: Розгортання української революції у березні-травні 1917 р.


Запрошення на Zoom-конференцію 13 жовтня:

1 урок - 8.30-9.00.
Ідентифікатор конференції: 768 2644 1369

2 урок - 9.30-10.00.
Ідентифікатор конференції: 726 7145 2756

1. Опрацювати параграф 4, с. 35-42. 
2. Переглянути відео
3. Письмово виконати завдання 5 на с. 42.



ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

 УРОК № 6     за  06.10.2021


Тема: Узагальнення. Тематичний контроль за розділом 1 "Передумови  Першої світової війни. Війна та революції"


1.  Переглянути відео для узагальнення і повторення теми
2. Виконати тести за посиланням:



ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

 УРОК № 5     за  06.10.2021


Тема: Практичне заняття № 1. Перша світова війна як виклик людському виживанню: жінки на війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (аналіз  текстових і візуальних джерел)


Запрошення на Zoom-конференцію 6 жовтня:

10 клас - 1 урок - 8.30-9.00.
Ідентифікатор конференції: 738 3906 6433

1. Опрацювати текстові і візуальні джерела на с. 31-34. 
2. Проаналізувати історичні джерела, дати відповіді на запитання.
3. Зробити висновок про те, що таке війна для людини.




ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

 УРОК № 4     за  29.09.2021


Тема: Воєнні дії на території  України в 1916-1917 рр.


Запрошення на Zoom-конференцію 29 вересня:

10 клас - 2 урок - 9.30-10.00.
Ідентифікатор конференції: 766 5833 1432

1. Опрацювати параграф 3, с. 25-31. 
2. Переглянути відео
3. Виконати завдання: нанести на контурну карту воєнні дії 1914-1917 рр. на території України




ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

 УРОК № 3     за  29.09.2021


Тема: Воєнні дії на території  України в 1914-1915 рр.


Запрошення на Zoom-конференцію 29 вересня:

10 клас - 1 урок - 8.30-9.00.
Ідентифікатор конференції: 767 8359 6057



 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

 УРОК № 2     за  22.09.2021


Тема: Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав. Війна та українські політичні сили.


1. Опрацювати параграф 1, с. 10-16. 
2. Переглянути відео
3. Виконати завдання 7, с. 16 (письмово).




  ДОРОГІ УЧНІ!
Із 27 жовтня 2021 року розпочинаємо дистанційне навчання.



  





20.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 52     за 26.05.2020


Тема: Підсумкове узагальнення.





19.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 51     за 25.05.2020


Тема: Річна контрольна робота


1. Повторити курс історії України, 10 клас. 
2. Виконати тести онлайн  https://naurok.com.ua/test/start/516624





18.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 50     за 19.05.2020


Тема: Узагальнення за розділом VІ "Україна в роки Другої світвої війни (1939-1945)". Тематичний контроль


1. Повторити розділ VІ, параграфи 22-29, с. 176-234. 
2. Опрацювати "Узагальнення до розділу VІ" на с. 237.
3. Переглянути опорний конспект з теми (для повторення).
https://drive.google.com/file/d/1XOZnRFUucAP0FOm1A1yDTOKRh2GBpewA/view
4. Переглянути презентацію до теми на повторення 
https://drive.google.com/file/d/1qZFmMpYiSgoD5AXfypV6v0z1JJfg7m5b/view
5. Виконати тести онлайн
https://test.izno.com.ua/ukrayina-pid-chas-drugoyi-svitovoyi-viyni-1939-1945-rr/




17.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 49     за 18.05.2020


Тема: Практичне заняття 6. "Волею українського народу..." (дослідження документів та матеріалів  усної історії про війну)


1. Опрацювати документи  №1 та №2 Практичного заняття 6 підручника на с. 234-237.
2. Дати відповіді на запитання до документів.
3. Зробити висновок  відповідно до теми заняття  про те, що для вас, покоління ХХІ ст. є Друга світова війна 1939-1945 рр.





16.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 48     за 12.05.2020


Тема: Звільнення України від нацистських загарбників


1. Опрацювати параграф 27 підручника, с. 213-221.

2. Опорний конспект з теми 

https://drive.google.com/file/d/1rMhl7OQjO9ITAAtdSlK5W3dqyq1LOtzG/view?usp=sharing

3. Переглянути:
- відео "Україна в 1943-1944 рр. Завершення війни" (24.23 хв.)
   https://www.youtube.com/watch?v=fa4KVpa4xfg
- відео "Вєсті Кремля. History. Найбільша битва в історії Другої світової війни" (6.21 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=nZbQrluUkHI
- відео "Битва за Дніпро 1943 р." (ХОРОШИЙ ФІЛЬМ! - 14.23 хв.)
- відео "Вєсті Кремля.History. Битва за Дніпро"  (10.12 хв.)
  https://www.youtube.com/watch?v=ioPNWbokk58
- відео "Депортація кримських татар" (4.39 хв.)
  https://www.youtube.com/watch?v=QFOgNyJeMyw
- кому цікаво - документальний фільм "Кримські татари: "Крим - наш!" (ф.1) (25.49 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=izD7GAmsYM8
4.  Запитання та завдання на с. 221.




15.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 47     за 05.05.2020


Тема: Рух Опору та його течії в  Україні


1. Опрацювати параграф 26 підручника, с. 207-212.

2. Опорний конспект з теми

https://drive.google.com/file/d/1yLmDUjDb3QFGe1HpfbXxa2LNEDyYdGjO/view?usp=sharing

3. Переглянути:
- відео "Рух спротиву в Україні в 1941-1945 рр. Пишемо історію" (14.32 хв.)
- відео  (коротше) "Рух Опору у часи Другої світової війни" (8.12 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=BdOaD7H5x1M
- відео "Вєсті Кремля. History. Що зробили радянські партизани для перемоги СРСР" (6.41 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=pY0iWWCgwfc
4. Запитання та завдання на с. 212-213.



14.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 46     за 04.05.2020


Тема: Окупація  України військами Німеччини та її союзників


1. Опрацювати параграф 25 підручника, с. 198-206.

2. Опорний конспект з теми 

https://drive.google.com/file/d/1ehLbt7gYN2VJpKuVKRozEHeI7U1cWNM-/view?usp=sharing

3. Переглянути дистанційний урок "Окупаційний режим та рух опору в Україні" (30.47  хв.)     https://www.youtube.com/watch?v=OjKbdhtujww
4. Відео "Нацистський окупаційний режим" (7.16 хв.)
5. Відео "Окупаційний режим в Україні" (10.08 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=75nNp0BC_1M&t=89s
6. Відео  (коротко) "Новий порядок" та колабораціонізм в роки Другої світової війни"   (4.09 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=joxXyw1aFr8
7. Запитання та завдання на с. 206-207.




13.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 45     за 28.04.2020


Тема: Опір окупантам. Український  визвольний рух.


1. Опрацювати параграф 23 підручника, с. 184-190.

2. Опорний конспект з теми  

3. Переглянути відео "Історія ОУН-УПА"  (5.53 хв.)



4. Запитання та завдання на с. 190-191.





12.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 44     за 27.04.2020


Тема: Україна на початку німецько-радянської війни


1. Опрацювати параграф 24 підручника, с. 191-198.

2. Опорний конспект з теми  https://drive.google.com/file/d/1_S7GtgRMMo-RhwXqgk9UYt3u92COdix-/view?usp=sharing

3. Переглянути відеоурок "Початок радянсько-німецької війни" (24.19 хв.)
 Відео-коротше (12.17 хв.)  https://www.youtube.com/watch?v=_s9dneuK26I                                 Відео-коротко (4.25 хв.)  https://www.youtube.com/watch?v=VkACkR8iHrc
4. Карта https://drive.google.com/file/d/1ygN8ToL3HVRlV1d7ombIvHBADbBnKRWz/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання на с. 198



11.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 43     за 21.04.2020 


     ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ ДУЖЕ ВАЖЛИВИЙ І ЗНАЧУЩИЙ РОЗДІЛ.

АДЖЕ 2020 РІК - 75 РОКІВ ПЕРЕМОГИ НАД НАЦИЗМОМ У ДРУГІЙ СВІТОВЙ ВІЙНІ


У 2020 році відзначаємо
День памʼяті та примирення
і 75-у річницю перемоги над нацизмом
у Другій світовій війні
1939 – 1945 років

Ніколи знову! Аватарки, картинки, листівки до 9 травня - Дня ...

    

 РОЗДІЛ  6.  Україна в роки другої світової війни. 8 годин.


Тема: Україна на початку Другої світової війни 1939-1945 рр.                                                


1. Опрацювати параграф 22 підручника, с. 176-183.
2. Опорний конспект з теми
3. Переглянути відео 1 "Україна на початку Другої світової війни 1939-191" (13,11 хв.)
відео-коротко "Початок Другої світової війни (1939-1941)" (6, 15 хв.)
карта 2 https://drive.google.com/file/d/1mJvXYThOyPFOhBQxaLY4vnWaAgsQ_KWv/view?usp=sharing     
карта 3 https://drive.google.com/file/d/1hpM5YvBu3HB8bC6vII4ntvzQcQ3BkJfE/view?usp=sharing
5. Онлайн-урок. "Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера"  (32.04 хв.)   https://uroky.com.ua/stepan-bandera/
6. Онлайн-урок. "Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р."  (28.49 хв.)
https://uroky.com.ua/radjansko-nimecki-dogovory-1939/
7. Запитання та завдання на с. 183-184.


10.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 42     за 14.04.2020 


Тема: Узагальнення за розділом V "Західноукраїнські землі в міжвоєнний період". Тематичний контроль                                               

1. Повторити  розділ V підручника, параграфи 19-21, с. 154-175 або опорні конспекти до вивчених тем.

2. Опрацювати "Узагальнення до розділу V", с. 175.

3. Переглянути презентацію до теми на повторення https://drive.google.com/file/d/1Cl56wsWP-UI59LsxqvFSm45ODDJFJHSn/view?usp=sharing


Виконати тестові завдання  https://drive.google.com/file/d/1aHcZ1lWulPcjVzkwlxKJEoBbP3JRCXFF/view?usp=sharing


Тести онлайн    https://test.izno.com.ua/zahidna-ukrayina-v-1921-1939-rr/



9.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 41     за 13.04.2020 


Тема: Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914-1939 рр.                                                

1. Опрацювати конспект


8.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 40     за 07.04.2020 


Тема: Практичне заняття. "Срібна земля". Третя спроба утвердити незалежність України у ХХ столітті                                                

 ІНСТРУКЦІЯ.

1. Опрацювати документ №1 Практичного заняття 5 на с. 173-175 підручника або за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-strykevich-standard-level/30.php 
2. Дати відповіді на запитання до документу.
3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.
4. Виконати завдання в робочому зошиті, сфотографувати і надіслати.

ДОДАТКОВО. Кого зацікавлять події можуть переглянути  документальний фільм "Срібна земля. Хроніка Карпатської України 1919-1939 рр" (1:14.27)

   



7.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 39     за 06.04.2020 


Тема: Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування                                        

2. Переглянути відеоурок "Культурне й релігійне життя на західноукр....." (25.14 хв.)



                                                       


6.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 38     за 31.03.2020


Тема: Українські землі в складі Чехословаччини. Карпатська Україна


1. Опрацювати параграф 21, пункти 4-5, 7 с. 168, 170-172

2. Опорний конспект з теми    https://drive.google.com/file/d/1hud60nFkmDQ6TNWqLCb5k_erI8IoZU79/view?usp=sharing

3. Переглянути:
 - Онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Чехословаччини" (26.01 хв.)
                                                            https://www.youtube.com/watch?v=nu_MeaX1O7k

- Онлайн-урок "Карпатська Україна" (27.52 хв.)  https://uroky.com.ua/karpatska-ukrai-na/
- Відео-коротко (6.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання 1-3, 7-9  на с. 172


5.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 37     за 30.03.2020 


Тема: Українські землі в складі Румунії


1. Опрацювати параграф 21, пункти 1-3,  с. 166-168

3. Переглянути:
- онлайн-урок  МОН "Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Українська національна партія" (25.19 хв. https://www.youtube.com/watch?v=lCsR9w_PtL0

   - Відео-коротко  (4.14 хв.)         https://www.youtube.com/watch?v=3lfSAQqdxAE
   - Відео-коротко (6.26 хв. І пол.) https://www.youtube.com/watch?v=3jN94EFAcK8
4. Карта https://drive.google.com/file/d/11Q2GpiX0yyFPHnD6UhCRHIUJL-syzaXy/view?usp=sharing
5. Запитання та завдання  4, 5 на с. 172


4.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 36     за 17.03.2020 

Тема: Українські землі в складі Польщі. Українські політичні партії та організації                                                 

1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 7-11,  с. 159-165
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН  "Політичний розвиток українських земель у складі Польщі у міжвоєнний період" (22.46 хв.)   https://www.youtube.com/watch?v=p0ejCtl-Xc4
                                                         
  - відео - коротко  (7.26 хв. ІІ пол.) https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
 


ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ

-          Українські політичні партії на території Польщі

1.Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО)
- заснована в 1925 році. Лідер – Д. Левицький
- 1925 до 1939 – наймасовіша політична організація, провідна політична сила серед українців у Польській державі
- 1935-1938 - проводило політику «нормалізації» - політика врегулювання українсько-польських відносин з польським урядом
- мета: захист українського населення

2. Українську військову організацію (УВО)
заснована у 1920 році. Лідер – Є Коновалець
 - мета: створення Української соборної держави

3. Організація українських націоналістів (ОУН)
- утворилась у лютому 1929  на основі УВО.
- лідер: Є. Коновалець, потім С. Бандера, А. Мельник
- мета: створення української держави, використання терористичних методів боротьби
- ідеологія: інтегральний націоналізм Д. Донцова


3.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 35     за 16.03.2020 


     ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВИЙ РОЗДІЛ.

     РОЗДІЛ  5.  Західноукраїнські землі в міжвоєнний поріод. 8 годин.


Тема: Українські землі в складі Польщі.


1. Опрацювати параграф 19-20, пункти 1-6,  с. 154-159
2. Переглянути:
- онлайн-урок МОН "Українські землі у складі Польщі" (28.36 хв.)
                                                               https://www.youtube.com/watch?v=6XP-GqNKeAo

- або відео - коротко "Українські землі у складі Польщі" (7.26 хв. І пол.) 
 https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ

1      Західноукраїнські землі на початку  20-х років ХХ ст.

-опинилися у складі 3-х держав:
1. Східна Галичина і Західна Волинь – у складі Польщі
2. Північна Буковина і Південна Бессарабія – у складі Румунії
3. Закарпаття – у складі Чехословаччини
1920 – підписання Бессарабського протоколу, визнання країнами Антанти входження   
  Бессарабії до складу Румунії
18 березня 1921 - Ризький мирний договір. РСФРР і УСРР відмовлялися від претензій на 
  Східну Галичину, Західну Волинь, Західне Полісся, Холмщину, Надсяння, Підляшшя й 
  Лемківщину
- Радянські республіки зобов’язалися надати матеріальну допомогу й моральну підтримку 
  переселенцям і реемігрантам
1923 - визнання країнами Антанти входження Східної Галичини до складу Польщі; 
   саморозпуск уряду ЗУНР

·         Політичне життя
відсутність органів самоврядування
- заборона українцям займати адміністративні посади в державі, керівні посади в армії  
  (офіцерські)
- обмеження політичних прав українців

·         Економічне  життя
- колоніальний характер економіки
- панування іноземного капіталу, відсутність національної буржуазії
- переважання аграрного сектора, екстенсивний характер с/г
- малоземелля і безземелля селян
-  міграція та еміграція населення
- розвиток кооперативного руху

·         Національне  життя
- асиміляція українського населення
- обмеження у сфері освіти і культури
- національне гноблення українського населення

2. Українські землі у складі Польщі

-українські землі надавалися польським колоністам – осадникам.
-«Осадництво» - політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення польських колоністів міжвоєнного періоду — солдатів у відставці, офіцерів польської армії, членів їх сімей, а також цивільних добровольців-переселенців з числа поляків, які проживали на т. зв. «землях коронних» та отримали після закінчення радянсько-польської війни земельні наділи на територіях Західної України (зокрема Східна Галичина, Західна Волинь, Полісся) і Західної Білорусії
- польський уряд  проводив політику асиміляції (злиття одного народу з іншим,      
  переймання його мови, культури) та полонізації (ополячення).

- 1930  – проведення польською владою політики (акції) «пацифікації».
-  «Пацифікація» - (умиротворення) –
 1) придушення каральними заходами народного повстання, заколоту; 
  2) акція, проведена польською поліцією і військами проти українських селян у 1930 р.
- створено концентраційний табір в який кидали українців в Березі  Картузькій
- липень 1921 - створено Український таємний університет» - український
  нелегальний вищий навчальний заклад у Львові, існував до 1925 року
- була характерна українська політична та трудова еміграція
- «Політична еміграція» - еміграція, яка обумовлена не тільки соціально-
    економічними, а й переважно політичними чинниками. Її основу становлять люди,  
    не  згодні з режимами, які встановились, жертви  політичних переслідувань або ті,          хто зі зброєю боровся проти чинної влади
   - значний вплив на громадське життя продовжував справляти львівський митрополит       Андрей Шептицький

ПЕРЕВІРКА: запитання 1,2, 9-11, с.165


 2.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

     УРОК № 34     за 10.03.2020 

 Практичне заняття № 4. "Пропагандистський ідеал радянської людини та її                         повсякденне життя"

   ІНСТРУКЦІЯ.

1. Опрацювати документи №1 та №4 Практичного заняття 4 на с. 150-151 підручника. 
2. Дати відповіді на запитання до документів.
3. Зробити висновки відповідно до теми заняття.
4. Виконати завдання в робочому зошиті. 


ПЕРЕВІРКА: 

Виконані завдання для оцінювання викласти у ВАЙБЕР, тел. 097-65-310-36 
або  на ел. адресу             prm2015mrp@gmail.com
Запитання можна задавати і в коментарях.


 Узагальнення. Тематичний контроль за розділом ІV

"Установлення й утвердження комуністичного режиму в Україні"

Повторити розділ ІV, параграфи 13-18, с. 105-151

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ  З ТЕМИ.

1.Тоталітарний режим - система державно-політичної влади, яка встановлює тотальний контроль (регламентує)усі сфери суспільного життя та приватне  життя людини. Передбачає наявність культу вождя, диктатуру і терор, регулярну мобілізацію населення в масові організації, ізоляцію або вбивство  незгодних.
- січень 1924 – помер В. Ленін, почалася боротьба за владу і про подальший розвиток країни
- 1927-1928 – хлібозаготівельна криза, що стало приводом до відмови від непу
- 1929- Сталін здобув повноту влади в СРСР (встановлення культу його особи)

2. Форсована індустріалізація
-«Форсована індустріалізація» - намагання радянського керівництва приско-рити темпи індустріалізації шляхом викон. економічно необґрунтованих планів
- 1929 – курс на форсовану індустріалізацію, Сталін назвав кроком «великого перелому», «стрибком до соціалізму»
·             Завдання індустріалізації
- здобуття техніко-економічної незалежності СРСР
- піднесення півня економіки, перетворення аграрної країни в індустріальну
- зміцнення оборонного потенціалу країни
·            Джерела індустріалізації
-перерозподіл коштів з с/г в промисловість
-ножиці цін:підвищені на промислові товари  і занижені – на с/г
-експорт сировини, продовольства, церковного золота
-залучення коштів громадян (облігації державного займу)
-«споживчий аскетизм»  населення (люди жили дуже скромно)
-використання примусової праці політв’язнів
·               Особливості  індустріалізації
-приділялась основна увага галузям важкої промисловості: електроенергетика, вугільна, металургійна, машинобудівна галузі
-форсовані (прискорені) темпи, завищені, нереальні плани
-жорстка централізація економіки

3. П’ятирічки. Командно-адміністративна економіка

-«П’ятирічка» -  (п'ятирічний план) - метод планування розвитку країнина 5 р.
XV з’їзд ВКП(б) схвалив директиви 1 п’ятирічного плану на 1928/29–1932/33
·         1928/1932 – перша п’ятирічка
- форсований розвиток важкої промисловості
- будівництво металургійних заводів: Запоріжсталь, Криворіжсталь, Азовсталь,  
  Дніпрогес, Дніпроалюмінійбуд, Краммашбуд
-с/г машинобудування: Харківський тракторний завод (ХТЗ)

реконструйовані гіганти:  Луганський паровозобудівний завод і 4  металургійні - в Макіївці,   Дніпродзержинську, Дніпропетровську й Алчевську
- розгортання соціалістичного змагання
- ліквідація безробіття, запровадження карткової системи
·         1933/1938 – друга п’ятирічка
- подальше наростання індустріалізації, будівництво нових підприємств
- «Стаханівський рух» - форма соціалістичного змагання започаткована О. 
  Стахановим, апогей     соціалістичного змагання
- скасування карткової системи

·         Наслідки  індустріалізації
-  перетворення України із аграрної країни в індустріально-аграрну
-  збільшення промислового потенціалу в 7 разів
-  виникнення нових галузей
- здійснення індустріалізації за рахунок с/г
- низький життєвий рівень населення
- ліквідація ринкових відносин, створення командно-адміністративної економіки

4. Суцільна колективізація
-«Колективізація» - політика насильницького перетворення с/г наприкінці 20-х – 30-х рр. ХХ ст. на основі «розкуркулювання» і суцільного насадження колективних форм господарства (колгоспів) з усуспільненням землі, реманенту, робочої худоби
- колгоспи існували в трьох формах, залежно від ступеня відчуження селян-ської власності: найменшого (у товариствах спільного обробітку землі – ТСОЗах), середнього (в артілях, де селяни зберігали за собою присадибну ділянку, корову й дрібну живність – свиню, вівцю, птицю) і максимального (у комунах, де усуспільнювалося абсолютно все господарство)
-1929 – курс на суцільну колективізацію, початок насильницької колективіз., що передбачала ліквідацію цілого класу заможних селян (т. званих «куркулів») - «ліквідація куркульства як класу»
·         Завдання колективізації:
-перекачування коштів із села до міста на потреби індустріалізації
-забезпечення населення дешевими продуктами харчування і сировиною
-перетворення індивідуальних селянських господарств на велике виробництво (колгоспи) повністю підконтрольне державі
·         Наслідки  колективізації:
-одержані кошти для індустріалізації
-знищення найбільш працездатних селянських господарств
-наростання кризових явищ у сільському господарстві
-повне підпорідкування колгоспів державній владі
-голодомор 1932-1933 років

5. Голодомор 1932-1933 рр
«Голодомор» - штучно створений голод з метою досягнення певної мети. Голодомор 1932-1933 років в Україні був визнаний геноцидом україн. народу
Причини:
- політика сталінського керівництва
- прискорена насильницька колективізація
- завищений план хлібозаготівель для України на 1932 рік
·        -«Закон про п’ять колосків» - народна назва постанови ЦВК і РНК СРСР від 7 серпня 1932  «Про охорону майна державних підприємств, колгоспів і кооперативів та про зміцнення суспільної (соціалістичної) власності», яка передбачала жорсткі заходи за найменші посягання на соціалістичну власність. За рік дії постанови було засуджено 54 тис. чол. З них 2 тис. до вищої міри покарання
-діяльність в Україні надзвичайної комісії на чолі з В.Молотовим, метою якої було вилучення у селян хліба любою ціною
-1 січня 1933 р. керівники УСРР у Харкові одержали за підписом Й. Сталіна телеграму, яка започаткувала кампанію повсюдного пошуку хліба
-конфіскація продовольства подавалася як кара за «куркульський» саботаж
-з грудня 1932 -  Сталін запровадив з внутрішні паспорти для населення міст і новобудов, щоб адміністративно «прив’язати» селян до колгоспів. Жителі сіл, яким паспортів не видавали, вже не могли легально влаштуватися в місті
- «Чорна дошка» - система психологічного, військового та адміністративного терору радянської влади. Занесення того чи іншого села на чорну дошку «за злісний саботаж хлібозаготівель» було прикметою Голодомору
-у 1933 р. внаслідок конфіскації всіх продовольчих запасів голодною смертю загинуло від 3 до 3,5 млн чоловік
·         Заходи влади:
-створення загороджувальних загонів, які не випускали селян до міст
-замовчування голоду
-відмова від міжнародної допомоги
·         Наслідки голодомору
-величезні людські втрати: від 3,5 до 8 млн чол.
-знищення працездатних селянських господарств
-подолання опору колективізації
-перемога колгоспного ладу на селі
·         Зміни в соціальному складі населення:
-цілком зник клас селян-власників
-працівників радгоспів та МТС називали робітниками
-зникла верства самодіяльного кустарно-ремісничого населення
- колишні ремісники разом з колективізованими селянами утворили численну соціальну верству працівників кооперативно-колгоспного сектору народного господарства

6. Масові репресії в Україні
·       - 1928-1931- перша хвиля репресій
-1928 р. – судовий процес у «Шахтинській справі» проти спеціалістів з дореволюційними     дипломами
-1930 р. – судовий процес у справі «Спілки визволення України» (СВУ) проти укр. інтелігенції.   в  числі 45 чол. був звинувачений С. Єфремов
- січень 1930 – ліквідація УАПЦ
- 1931 – сфальсифікована справа «Українського національного центру»
·         1932-1935 – друга хвиля репресій
-1932-1933 – голодомор
- 1933 – самогубства М. Хвильового та наркома освіти М. Скрипника
- 1934 – арешт та розстріл українських кобзарів і лірників
- справа «Української військової організації», «Блоку українських
  націоналістичних партій»
·        -  1936-1938 – третя  хвиля репресій
-1937-1938  – доба  «великого терору»
- репресії проти членів КП(б)У: Є. Квірінг, Х. Раковський, С. Косіор, В., Чубар, 
   П. Постишев
- репресії в армії
- «Розстріляне відродження» - термін, яким позначається знищення провідних діячів української культури 20-х – 30-х років ХХ ст. Загалом було знищено близько 500 діячів
- «ГУЛАГ» - Головне управління виправничо-трудових таборів, підрозділ НКВС у 1934-1956 

7. Зміни до Конституції СРСР 1936 р. (Сталінська Конституція)
- 1934 – перенесення столиці УСРР з Харкова до Києва
- 5 грудня 1936 Надзвичайний VIII з’їзд рад  затвердив нову 
   Конституцію  СРСР
-1 січня 1937Надзвич. XIV з’їзд рад України  затвердив Конституцію УРСР:
- закріплено перемогу соціалізму та побудову основ соціаліст. Суспільства
- змінилась назва України: з УСРР на УРСР (Українська Радянська  
  Соціалістична Республіка)

8. Розвиток культури
«Розстріляне відродження» - терор проти укр. мистецької інтелігенції, яких 
   звинувачували у «буржуазному націоналізмі»
- «Соціалістичний реалізм (соцреалізм)» - термін, що закріпився у радянському мистецтвознавстві для позначення художнього методу та стилю, що панував у СРСР з 30-х років XX сторіччя, був єдиним офіційно дозволеним в Радянському Союзі «творчим методом» літератури і мистецтва
- Є. Патон
- Максим Рильський, Павло Тичина, Остап Вишня, Павло Вірський,     Григорій      Верьовка, Олександр Довженко  

Контроль з теми (попередній) виконати за посиланням:

https://test.izno.com.ua/utverdzhennya-totalitarnogo-rezhimu-v-1929-1939-rr-2/


Який результат? Повідомте, скільки балів набрали за тест.

1. Повторити (кому вивчити) тему останнього уроку 

"Ідеологізація національно-культурного життя радянської України". 

Опрацювати підручник "Історія України", параграф 18 "Культура України в міжвоєнний період", с.142-149.

Опорний конспект до теми.
             Розвиток української культури в 20-ті рр. ХХ століття
-20-ті рр. – період ренесансу (відродження) української культури, спричинений:
- наслідками Української  революції
- появи нової плеяди митців, що вірила у цілющу силу мистецтва
- політики українізації
- визначна роль належала Українській автокефальній православній  церкві і митрополиту В. Липківському. ПРОТЕ
- 20-ті рр. - це період страшенної ідеологізації національно-культурного життя в Україні:
радянський режим прагнув укріпити  (через терор - породження страху в людей за своє життя і життя своїх рідних) і узаконити свою владу : 
- поширити свою (комуністичну, радянську ідеологію (ідеї)) у свідомість людей (втовкмачити її) і зробити своєю
- через пропаганду, школу (як же без неї) і культуру  - національна культура (українська) була перешкодою, бо нагадувала про героїчне минуле і могла породити  ідеї  незалежності (тому все українське стало небезпекою для радянського! ось так!, а її будь-які прояви названо  ,,буржуазним націоналізмом,,)
- перетворення в культурі назвали ,,культурною революцією,
- її мета - виховання ,,нової людини,, відданої комуністичному режиму (і у них це вийшло!)
- нове гасло: культура повинна бути ,,національною за формою та соціалістичною за змістом,,
- мала право на життя культура, яка пропагувала комуністичну владу і її політику, все інше - вороже, вимагає осуду і заборони
- народні свята і обряди забороняли, поступово заміняли їх радянськими святами
·                               Освіта
- радянська влада розгорнула боротьбу з неписьменністю, створено лікнепи – товариства з ліквідації неписьменності
- 1930 - запроваджено обов’язкове 4-річне навчання
- збільшується кількість педінститутів, технікумів
- для підготовки кваліфікованих робітників - ФЗУ (фабрично-заводське училище)
- внаслідок українізації 80% шкіл, 50% технікумів і 25% вузів  стають україномовними
- відновлено роботу університетів (Київ, Дніпропетровськ, Одеса, Харків), збільшилась кількість студентів.     ПРОТЕ:
- рівень освіти, кульиури і професійний рівень булиневисокими
- репресії серед професорсько-викладацького складу
·                          Наука
 В Україні працюють вчені світового рівня
-М. Боголюбов – математик
- Ю. Кондратюк – творець космічних польотів
- О. Палладін – біохімік
- О. Богомолець – фізіолог, учений-біолог
- В. Філатов, М. Стражеско – лікарі
- М. Холодний, О. Сапєгін – генетики
- Л.Ландау, П. Капиця – фізики
- М. Кравчук - математик
- М. Грушевський, Д. Багалій – історики
- М. Волобуєв - економіст
·                         Література
-20-ті роки- створення письменницьких організацій: «Спілка революційних письменників», «Плуг», «Гарт», «Молодняк», «Нова генерація», «Неокласики» та ін.
- ВАПЛІТЕ – Вільна Академія Пролетарської Літератури – літературне об’єднання в Україні, що діяло з лютого 1926  по лютий 1928. Виникло в Харкові, очолювали М. Хвильовий, М. Яловий, М. Куліш. М. Хвильовий проголосив гасло "Геть від Мосви!"
- Письменники цього періоду:  неокласики: М. Зеров,. Рильський,  М. Драй-Хмара, а також  П. Тичина,  С. Плужник, М. Бажан, В. Сосюра, М. Хвильовий, К. Косинка, Ю. Яновський, М. Куліш
- 1934 - створено Спілку письменників України на І з"їзді  письменників
-  метод "соціалістичного реалізму" - письменники прославляли і возвеличували радянську "дійсність" в прикрашеному вигляді, хто не бажав - потрапляли під репресії.
·                           Театр
- Лесь Курбас – режисер, створив «Молодий театр»
- 1925 – театр «Березіль» - Л. Курбас створений у Києві. У 1926 – перенесений у Харків
- у 20-ті роки працюють актори: Г. Юра, А. Бучма, Н. Ужвій, О. Сердюк, М. Крушельницький
- на кінець 1925 в Україні діяло 46 постійних театрів
·                         Живопис
- М.Бойчук , І. Їжакевич, В.Касіян, О. Шовкуненко, М. Дерегус
-  скульптори: М. Лисенко, В. Іванов, Л. Муравія
·                         Музичне мистецтво
-М.Леонтович, Я. Степовий, Л. Ревуцький, Б. Лятошинський, К. Данькевич (опера «Богдан Хмельницький»), В. Косенко
- 1925-1926 – відкрито національні театри опери і балету в Києві, Одесі, Харкові
·                         Кіно
-О. Довженко – 1927 - перший  фільм «Звенигора», далі "Арсенал", "Земля" (визнаний із 12 найкращих). 
          Антицерковна політика
- заборона ведення релігійної пропаганди, окрім богослужінь
- духівництво обкладали непосильними податками
- забороняли збирання пожертвувань на потреби церкви
- закривали церкви, монастирі, вилучали церковні коштовності
- проводилась антицерковна (антирелігійна) пропаганда, висміювалались священники, релігія
- арешти і заслання священників
- 1930 - самоліквідація Української автокефальної православної церкви (утвореної 1921 року), митрополита В. Липківського усуннено з посади ще 1927 року.
- старше покоління  в основному зберегло свою віру
- пропаганда радянської влади серед молоді  була успішною: їх  ( в більшості!) виховали атеїстами, які позбавлені віри в Бога, а разом з нею й багатьох моральних правил, які зміцнюють, очищують і звеличують людину! (А тепер,  колишній очільник КДБ в. путін - хреститься і совість його не мучить!!!). 
                                                 
ПЕРЕВІРКА: запитання, с. 149.





2 коментарі: